۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۹۴۱

محکومیت اقدامات ترویستی گروهک الشباب از سوی دانشجویان مسلمان آفریقا

خبرگزاری رسا ـ در تظاهرات دانشجویان مسلمان آفریقای جنوبی، هرگونه ارتباط گروه های تروریستی با اسلام رد و اقدامات این گروه ها محکوم شد.
پيکارجويان الشباب
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان مسلمانان آفریقا در تظاهراتی خواستار پایان سوء استفاده از نام اسلام از سوی گروه های تروریستی شدند.
 
این هفته صد ها دانشجو و کارمند دانشگاه ویتز ژوهانسبورگ، به همراه خانواده های 147 فرد کشته شده به دست گروه تروریستی الشباب، تظاهراتی ترتیب داده و در آن خواستار محاکمه عاملان این دست جنایات شدند.
 
تظاهر کنندگان ضمن محکومیت قتل عام دانشجویان دانشگاه گارسیا در نایروبی پایتخت کنیا به دست الشباب، در بیانیه ای ابراز داشتند که اقدامات این زیر شاخه القاعده در آفریقا، هیچ ارتباطی با اسلام و فرهنگ اصیل این دین مبین ندارد.
 
مدیر انجمن اسلامی دانشگاه ویتز ژوهانسبورگ، گفت: به عنوان یک دانشجوی مسلمان، اقدامات تروریستی به  ویژه با سوء استفاده از نام اسلام را محکوم می کنیم.
 
شایان ذکر است که گروه تروریستی الشباب به دلیل حضور نظامی کنیا در سومالی برای مبارزه با این گروه تروریستی، حملات خونباری را علیه غیر نظامیان کنیا ترتیب داده است که در مورد اخیر 147 دانشجوی بیگناه در دانشگاه مرکزی این کشور به قتل رسیدند.
 
با توجه به فقر گسترده و عدم آموزش و فرهنگ صحیح در آفریقا، گروه ها و عقاید منحرف بیشترین مجال را برای فعالیت در سطح این قاره می یابند.
 
از جمله گروه های تروریستی فعال در این قاره گروه الشباب در سومالی و نیز گروه بوکو حرام در نیجریه است که با ربودن عده زیادی دانش آموز دختر نام خود را در رده بی رحم ترین گروه های تروریستی ثبت کرده است.
 
نکته قابل توجه و مشترک بین گروه های تروریستی فعال در چند ساله اخیر، از القاعده و داعش گرفته تا بوکو حرام و الشباب، سوء استفاده گسترده آن ها از نام اسلام و شریعت اسلامی است که موجب نشان دادن تصویری کریه از این دین آسمانی به جهانیان شده است.
 
این گروه ها ضمن بهره بردن از جذابیت های اسلام، همانند مبارزه با ظلم و جهاد فی سبیل الله، این مفاهیم مهم و در عین حال پیچیده را به نفع خود، تفسیر و تحریف می کنند./857/ب902/ک
ارسال نظرات