۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۴۷۵۷
در پی نگرانی‌های آل سعود از عدم همراهی پاکستان؛

وزیر اوقاف عربستان به پاکستان سفر کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر سعودی در پی نگرانی‌های آل سعود به خاطر از دست دادن حمایت‌های پاکستان، به این کشور سفر کرد و با مقامات پاکستانی دیدار کرد.
وزير اوقاف پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح بن عبدالعزیز بن محمد آل الشیخ، وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان سعودی پس از اینکه پاکستان درخواست عربستان مبنی بر شرکت در ائتلاف ضد یمنی را رد کرد، روز گذشته به این کشور سفر کرد.

آل الشیخ در این سفر در سخنانی اعلام کرد که روابط بین پاکستان و عربستان روابطی عمیق است که ریشه اسلامی دارد. این روابط از زمان تاسیس حکومت‌های این دو کشور ادامه داشته و همواره رو به تقویت بوده است.


وی در ادامه به زمینه‌های موجود برای ادامه فعالیت دو کشور اشاره کرد و افزود: پاکستان و عربستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و اجتماعی ارتباط خوبی داشته و در ادامه نیز توقع می‌رود این ارتباطات مستحکم‌تر از پیش ادامه یابد.


سفر این وزیر سعودی پس از سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به این کشور صورت گرفته است. سفری که ظریف در آن پاکستان را به حمایت بیشتر از حل بحران یمن از طریق گفت‌و گوی سیاسی توصیه کرد.

 

آل الشیخ در گفت‌و گو با خبرنگاران پاکستانی گفت: روابط ما با پاکستان بسیار تنگاتنگ است و تصمیمی که از سوی پارلمان این کشور صادر شده است یک تصمیم گیری داخلی است.


گفتنی است مقامات سعودی پس از دست رد پاکستان به سینه آل سعود برای شرکت در جنگ نابرابر با یمن نگران این هستند که این کشور بر اساس رویکردهای ایران نسبت به مسایل منطقه موضع گیری کند و عربستان یکی از حامیان خود را از دست بدهد. /1321/ب903/ک

ارسال نظرات