۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۵۴۶۵۸
امام جمعه اقلید:

مردم یمن نمی‌گذارند آب خوش از گلوی آل سعود پایین برود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه با اشاره به این‌که حوثی‌های یمن مردمی جنگ جو و پا در رکاب هستند و نمی گذارند که آب خوش از گلوی آل سعود پایین رود، گفت: مردم یمن خودشان می خواهند سرنوشت خودشان را رقم بزنند نیاز به سرپرست ندارند؛ آل سعود با حمله به یمن خود را در باتلاق بزرگی گرفتار کرده است.
سومالي يمن

حجت الاسلام محمد صادق طالبی امام جمعه شهرستان اقلید در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در فارس، گفت: آل سعود می خواهد یک زهر چشمی در خاور میانه نشان دهد که بگوید غیر از صدام برای این گونه امور کسی دیگری هم است و می خواهد از این طریق یک زهر چشمی نیز به ایران نشان دهد.


وی در ادامه افزود: چون ایران در جنگ های عراق، سوریه، فلسطین و جنوب لبنان حضور داشته است از این رو آل سعود و استکبار به سردمداری آمریکا می خواهند در این جنگ پیروز شوند تا شکستی را به شیعه و ایران تحمیل کنند.


حجت الاسلام طالبی با اشاره به این که آل سعود با حمله به یمن در باتلاق فرو رفته است اظهار داشت: آل سعود با حمله به یمن برای خود یک باتلاقی درست کرده است که هیچ گاه نمی تواند از آن بیرون بیاید و احساس امنیت کند چون همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوثی ها یک مردمی جنگ جو و پا در رکاب هستند از این رو نمی گذارند که آب خوش از گلوی آل سعود پایین رود.


وی ابراز کرد: حکام مرتجع منطقه از خود هیچ گونه عرض اندامی ندارند، در واقع آلت دست استکبار و وابسته به آمریکا هستند.


امام جمعه اقلید با بیان این که آل سعود تحت تاثیر استکبار جهانی است خاطرنشان کرد: قدرت های بزرگ جهانی در راس آمریکا به دنبال حفظ امنیت اسرائیل و دوم به دنبال حفظ منافع اقتصادی خودشان هستند.


وی ادامه داد: سازمان ملل و شورای امنیت را خود استکبار برای حفظ منافع خود به وجود آورده است از این رو چون در یمن هم به دنبال حفظ منافع خود است واضح است که هیچ قطع نامه ای صادر نخواهد کرد بلکه این کار را مورد تحسین قرار خواهند داد.


حجت الاسلام طالبی ابراز کرد: راهکار اساسی مشکلات یمن این است که باید خود مردم یمن مشکلات خودشان را حل کنند؛ مردم یمن خودشان می خواهند سرنوشت خودشان را رقم بزنند نیاز به سرپرست ندارند؛
 عربستان با جنگ علیه یمن در تنگنای بزرگی قرار خواهد گرفت.


امام جمعه اقلید در پایان بیان کرد: مشارکت 10 کشور عربی با هدف حمله به یک کشور عربی دیگر، اقدامی بی سابقه در تاریخ معاصر بوده است./839/ت302/ف

ارسال نظرات