۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۴۱۶۴
آیت الله حکیم:

دفاع حضرت زهرا از اسلام اصیل همچنان ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) را ادامه دفاع این بانوی عظیم الشأن از اسلام اصیل توصیف کرد.
حضرت ايت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف پیامی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: میلاد حضرت زهرا(س) را با افتخار به حضرت ولیعصر(عج) و عموم شیعیان و دوستداران ایشان تبریک عرض کرده و از خداوند متعال می خواهیم ما را مشمول عنایت پدر بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی(ص) و این بانوی بزرگوار در روز قیامت بفرماید.

 

وی آیه تطهیر را نشان دهنده اوج عظمت و ایمان حضرت زهرا(س) توصیف کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) علاقه ویژه ای به این بانو داشت به گونه ای که در هنگام سفر با آخرین فردی که خداحافظی می کرد حضرت زهرا(س) بود و پس از بازگشت نیز به دیدار اولین فردی که می رفت ایشان بود.

 

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به شباهت حضرت زهرا(س) با حضرت محمد(ص) در زمینه های مختلف تصریح کرد: از دوران کودکی از رسالت الهی دفاع می کرد و در برابر مشرکان ایستاد و با وجود همه سختی ها به این مساله ادامه داد تا اینکه در راه دفاع از اسلام اصیل محمدی به شهادت رسید.

 

این مرجع تقلید مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) را به مثابه ادامه دفاع از اسلام اصیل محمدی از آن دوران تاکنون عنوان کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: بانوان مسلمان باید به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) متمسک شده و از سیره نورانی ایشان درس فراگیرند، به ویژه اینکه جهانیان امروزه زن را از ویژگی های خود خارج ساخته و آن را به عنوان کالایی ارزان تبدیل کرده اند./980/ب901/د

ارسال نظرات