۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۵۳۵۶۸
نخست وزیر پاکستان:

درصورت به خطر افتادن امنیت عربستان به این کشور کمک می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر پاکستان در نشست اعضای پارلمان این کشو که با ھدف بررسی جنگ عربستان و یمن برگزار شد، گفت: اگر امنیت عربستان به خطر افتاد کمک خواھیم کرد.
نواز شريف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست اعضای پارلمان پاکستان به درخواست نواز شریف نخست وزیر پاکستان و به ھدف بررسی مسایل عربستان و یمن و تصمیم گیری این کشور برگزار شد.


نواز شریف با بیان این که دولت برای نشان دادن حسن نیت خود این اجلاس را برگزار کردہ است گفت: احزاب مخالف ما را در حل مسئله یمن راھنمایی کنند.


نخست وزیر پاکستان از ایران خواست سیاست ھای خود را نسبت به یمن مورد بازبینی قرار دھد و افزود: وزیر خارجه عربستان با رییس جمھور ترکیه دیدار کردہ است و بزودی با نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواھد کرد و دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمھوری اسلامی ایران نیز به پاکستان می آید.


وی افزود: در صورت حمله به عربستان سعودی با تمام قوا از این کشور دفاع خواھیم کرد.


فرحت اللہ باھر عضو پارلمان پاکستان با اشارہ به این که عربستان خواستار استفاده از جنگنده ها، ناوگان جنگی  و نیروهای ارتش پاکستان است، گفت: ما نمی توانیم به عربستان « نه » بگویم و لذا تربیت نیروھا عربستان و کمک اطلاعاتی و جاسوسی را بپذیریم. 


وی افزود: علاوه بر  کمک به عربستان، روابط ایران را نیز باید درنظر گرفت که در صورت تیرہ شدن روابط با ایران بلوچستان نیز آسیب خواھد دید.


سید مشاھد حسین عضو دیگر پارلمان پاکستان با تاکید بر این که پاکستان برای توقف حملات عربستان و برگزاری انتخابات در یمن تلاش کند بیان داشت: پاکستان و ترکیه با برگزاری دیدار با وزرای خارجه ایران و عربستان اختلافات را خاتمه دھند.


میر حاصل جنگ عربستان و یمن را بی ارتباط به پاکستان دانست و گفت: برخورد ما با جنگ عربستان و یمن به گونه ای است که گویا به پاکستان حمله شده است. حال اینکه این جنگ در شرق آسیا صورت می‌پذیرد.


وی افزود: مسئله یمن باید با گفتگو حل و فصل شود، عربستان به سرزمین خود باز گردد و امنیت یمن برقرار شود.


سراج الحق رییس جماعت اسلامی پاکستان با اشارہ به اینکه جنگ یمن و عربستان را نباید جنگی مذھبی تلقی کرد گفت: جنگ دو کشور به سود آمریکا و اسرائیل است و از این طریق آنان بازار جدیدی برای فروش سلاح های متنوع خواھند داشت./988/ب901/ک
 

ارسال نظرات