۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۵۳۵۶۲

شهادت دانش آموزان یمنی در تجاوز هوایی سعودی به یک مدرسه

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در تهاجم روز سه شنبه هواپیماهای جنگی سعودی و متحدانش به مناطق مسکونی شهر اب در مرکز یمن شماری از غیرنظامیان از جمله 2 دانش آموز شهید شدند.
هواپيماهاي عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنگنده‌های متجاوز سعودی و متحدانش در جریان این حمله هوایی، مناطق مسکونی اطراف یک پایگاه نظامی تحت تسلط جنبش مردمی انصارالله را هدف قرار دادند.

 

به گفته منابع نظامی یمن، جنگنده‌های سعودی و متحدانش که ظاهرا قصد هدف قرار دادن یگان‌های دفاع هوایی و اقامتگاه های نظامیان را داشتند، 5 بمب روی پایگاه گارد جمهوری نزدیک شهر اب در 160 کیلومتری جنوب صنعا پایتخت رها کردند که منجر به زخمی شدن فرمانده این پایگاه شد.

 

پایگاه اینترنتی 26 سپتامبر متعلق به وزارت دفاع یمن که تحت تسلط جنبش مردمی انصارالله است اعلام کرد که در این حمله یک مدرسه در نزدیکی این پایگاه هدف قرار گرفته و 2 دانش آموز کشته شده اند.

 

شبکه تلویزیونی مسیره وابسته به جنبش مردمی انصارالله درعین حال اعلام کرد که در این حمله هوایی 3 دانش آموز کشته شده است.

 

در حملات شبانه هوایی سعودی و متحدانش، همچنین انبارهای سلاح ارتش و نیروهای مردمی نزدیک صنعا و سنحان در شمال پایتخت هدف قرار گرفت.

 

به گفته منابع نظامی یمن، در حملات هوایی دیگر، مواضع ارتش یمن در ساحل دریای سرخ نزدیکی بندر حدیده و استان‌های صعده و حجه در امتداد مرز عربستان سعودی و یک پایگاه نیروی زمینی در مکیراس در شمال شرقی عدن هدف قرار گرفته است.

 

تجاوز گسترده هوایی سعودی و متحدانش به خاک بمن به بهانه حمایت از عبدربه منصورهادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری به عربستان از پنجشنبه 6 فروردین آغاز شد./1321/د102/ک

ارسال نظرات