۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۵۳۳۶۰

آیت الله مدرسی جنگ عربستان علیه یمن را توطئه‎ای صهیونیستی دانست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق از جنگ عربستان علیه یمن به عنوان توطئه‎ای صهیونیستی برای فعالیت بازار جهانی فروش سلاح یاد کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی عراق که در دفتر وی برگزار شد از جنگ عربستان و برخی کشورهای عربی علیه یمن به شدت انتقاد کرد و گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد منطقه را در جنگ های  داخلی غرق کند تا بازار جهانی فروش سلاح را پویا نگهدارد.

 

وی افزود: ائتلاف کشورهای عربی علیه یمن مطمئنا به نتیجه نمی رسد و هیچ خیر و مصلحتی به منطقه و شرکت کنندگان در این ائتلاف نخواهد رسید.

 

آیت الله مدرسی عملکرد رسانه های عربی و جهانی در حمایت از جنگ عربستان علیه یمن را طایفه ای خواند و تصریح کرد: ما در کنار مظلومان و ستم دیدگان جهان ایستاده ایم و این مساله را در قالب انگیزه های انسانی و نه مذهبی پیگیری می کنیم. ملت یمن با بمباران خانواده های بی گناه از سوی جنگنده های سعودی، با ظلم و دشمنی فراوانی مواجه شده است.

 

این عالم عراقی بمباران اردوگاه آوارگان در شمال یمن که به کشته شدن 40 تن و مجروح شدن 200 تن به ویژه زنان و کودکان شد را به شدت محکوم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بازگشت مسلمانان به قرآن کریم و اهل بیت(ع) تأکید کرد و ادامه داد: قشرهای مختلف مردم از کودکان تا کهنسالان باید با فرهنگ قرآن آشنا شده و آیات آن را در زندگی خود اجرا کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات