۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۳۰۰

تمایل روز افزون به اسلام در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ بعد از حمله دفتر شارلی ابدو، تمایل مردم فرانسه برای دانستن واقعیت ها درباره اسلام بسیار بالا رفته است.
تظاهرات مسلمانان فرانسه در اعتراض به اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در چند ماه اخیر آمار فروش کتاب های مرتبط با اسلام در فرانسه بسیار بالا رفته است. طبق اعلام اتحادیه ملی کتاب فرانسه، آمار فروش کتاب های مربوط به اسلام شناسی در سه ماه اول سال 2015 سه برابر فروش این کتاب ها در مدت مشابه در سال 2014 بود.
 
بعد از حملات مسلحانه به دفتر شارلی ابدو، مجله توهین کننده به مقام پیامبر اسلام، و نیز حمله به فروشگاه یهودیان، مردم فرانسه در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام بر آمدند.
 
فابریس گرشل، مدیر مجله فیلوسوفی به خبرگزاری فرانسه گفت: برای مردم فرانسه سوالات بی شماری پیش آمده است و آن ها روز به روز نسبت به پاسخ های دریافتی از رسانه ها بی اعتماد تر می شوند.
 
مجله فیلوسیفی اخیرا با چاپ تفسیری از قرآن توجه عده زیادی را در سطح کشور فرانسه به خود جلب کرد.
 
حملات تروریستی در فرانسه تنها عامل گرایش به اسلام در این کشور نیست. در کشور فرانسه حدود 5 میلیون مسلمان زندگی می کنند و پیدایش حکومت به اصطلاح اسلامی داعش موجب گرایش زیاد مردم این کشور به کتب اسلامی شده است.
 
بنا به گزارش هفته نامه ابدو لیورز (کتاب هفته)، در سال 2014 تعداد کتاب های منتشر شده درباره اسلام دو برابر کتاب های منتشر شده درباره مسیحیت بود.
 
منصور منصور، مدیر انتشارات البراق در فرانسه گفت فروش کتاب های مرتبط با اسلام 30 درصد افزایش یافته است اما با این حال وی از این افزایش فروش اظهار شگفتی نکرد.
 
وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود: بعد از واقعه یازده سپتامبر نیز چنین افزایش فروشی داشتیم. اما به نظر می رسد این بار، موج تمایل به کتاب های اسلامی بیشتر به طول انجامد. چون اسلام مساله ای ژئو پولتیک مطرح کرده است.
 
با تمایل روز افزون به اسلام در فرانسه، مانویل والس، نخست وزیر این کشور، در ماه مارس اعلام کرد که برای کاهش نفوذ کشور های خارجی به پیشوایان اسلامی فرانسه، واحد های درسی مرتبط با اسلام را در دانشگاه ها دو برابر می‌‎شود.
 
وی افزود: فرانسه برای از بین بردن افراط گرایی در میان برخی مسلمان ها و در مقابل آن اسلام هراسی افراطی، باید آموزش و پرورش اسلامی را تقویت کند.
 
در حال حاضر 6 دانشگاه در فرانسه واحد های درسی مرتبط با تعلیمات اسلامی و الهیات را ارائه می کنند. این واحد ها دو برابر خواهند شد و اخذ آن ها برای دانشجویان رایگان خواهد بود.
 
شایان ذکر است که در پی انتشار کاریکاتور های موهن به مقام پیامبر گرامی اسلام، از سوی مجله شارلی ابدو، به دفتر این مجله حمله شد. پس از این واقعه تعداد حملات و مزاحمت ها علیه مسلمانان در کشور های غربی از جمله فرانسه بسیار بالا گرفت./847/ب901/ک
ارسال نظرات