۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۵۳۰۴۹
صلیب سرخ اعلام کرد:

عربستان مانع از رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به یمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کمیته بین الملل صلیب سرخ اعلام کرد که ائتلاف به رهبری عربستان همچنان مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن می‌شود.
صليب سرخ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از المیادین، کمیته بین الملل صلیب سرخ اعلام کرد که ائتلاف به رهبری عربستان همچنان مانع از ورود محموله‌های حاوی کمک‌های بشر دوستانه به یمن می‌شود.

 

صلیب سرخ  پیش از این نیز اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی عربی به هواپیمای این سازمان که حامل کمک‌های پزشکی فوری بوده اجازه وارد شدن به صنعا را نداده است.

 

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین خواستار برداشته شدن سریع هرگونه مانع در راه انتقال کمک‌های پزشکی حیاتی به یمن برای درمان مجروحان شده بود.

 

این در حالی است که "احمد عسیری" سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم  عربی به‌ سرکردگی عربستان چند روز قبل گفته بود: ما خودروهای امداد رسانی و حامل آذوقه را در یمن هدف قرار دادیم و این حملات در مناطق مختلفی از یمن صورت گرفته است.

 

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

 

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که به جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند./1321/د102/ک 

ارسال نظرات