۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۴۱۷
در پی اعمال تحریم‌های آمریکا؛

اعلام حمایت مجدد ونزوئلایی‌ها از مادورو

خبرگزاری رسا ـ ونزوئلایی‌ها بار دیگر برای ابراز محکومیت خود از دستور اجرایی آمریکا و حمایت از رییس جمهور ونزوئلا به خیابان‌های پایتخت این کشور آمدند.
تظاهرات ضد آمريکايي مردم ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کارکنان بخش حمل‌و‌نقل عمومی به همراه اعضای حزب «برای صلح و زندگی» ونزوئلا، روز گذشته برای ابراز محکومیت خود از دستور اجرایی آمریکا علیه ونزوئلا و حمایت از نیکلاس مادورو رییس جمهور این کشور به خیابان‌های شهر کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) آمدند.

 

ونزوئلایی‌های حاضر در این حرکت مردمی ضد امپریالیستی در مقابل مجمع ملی ونزوئلا تجمع کردند و با سر دادن شعار «دخالت امپریالیست را نمی‌خواهیم» اقدام خصمانه جدید واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین را مورد انتقاد شدید قرار داده و خواستار لغو آن شدند.

 

فلیکس خارامیو رییس مرکزی بولیواری بخش حمل‌و‌نقل عمومی ونزوئلا اعلام کرد که این حرکت مردمی در حمایت از مادورو و علیه سند اوباما علیه این کشور صورت گرفته است.

 

کارکنان بخش حمل‌و‌نقل عمومی ونزوئلا همچنین تصویب قانون قدرت ضد امپریالیستی در این کشور را که با واگذار کردن اختیاراتی به مادورو برای صدور دستوراتی با درجه، ارزش و قدرت قانونی منجر به تقویت صلح و دفاع از کشور می‌شود را مورد تحسین قرار دادند.

 

به نوبه خود آنخل فوئنتس سازمان‌دهنده حزب برای صلح و زندگی ونزوئلا، به حق حاکمیت این کشور و کمک آن به برقراری صلح در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب تاکید کرد.

 

تصمیم اوباما (9 مارس سال جاری) از وضع یک سری تحریم‌های جدید علیه 7 مقام ونزوئلا نه تنها محکومیت دولت و مردم این کشور بلکه موج گسترده‌ای از انتقادات سایر کشورهای آمریکای لاتین علیه این اقدام واشنگتن را در برداشت.

 

روز گذشته در ونزوئلا نشست سران اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) به منظور مطرح کردن دیدگاه‌های مختلف درباره تحریم‌های آمریکا علیه مقامات ونزوئلا و رسیدگی به آن برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات