۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۵۱۶۱۱
در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر؛

کتاب تفسیر حمد آیت‌الله خزعلی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ از کتاب تفسیر حمد آیت الله خزعلی با حضور علما و اصحاب فرهنگ در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر رونمایی به عمل آمد.
حجت الاسلام زائري بازديد آيت الله خزعلي از موسسه آموزش عالي اميرالمومنين اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر در رونمایی از کتاب تفسیر حمد آیت الله خزعلی با عنوان نگرشی بر نکات تفسیر سوره حمد و برخی نکات تفسیری دیگر که بعد از ظهر چهارشنبه 20 اسفند ماه در مجتمع شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: این کتاب حاصل ابداعات تفسیری آیت الله خزعلی است که در نتیجه توجه ایشان به قرآن کریم و نهج البلاغه خلق شده است.


وی اظهار کرد: امتیاز این اثر در این است که الگوی آن از قرآن کریم و کتاب نهج البلاغه است و این الگوی ارجمند برای تفسیر این کتاب استفاده شده است.


مدیر مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر با بیان اینکه آیت الله خزعلی منبر را به عنوان رسالت و تهجد خود می داند، خاطرنشان کرد: در طول این سالها ایشان از سهم امام و شواری نگهبان استفاده نمی کند و با پول منبر زندگی می کند و این درس بزرگی برای ما  طلبه ها است.


حجت الاسلام و المسلمین زائری با اشاره به سخنی از مرحوم حاج آقامجتبی تهرانی استاد اخلاق عنوان کرد: ایشان می فرمایند ما نباید نسبت به امام جماعت بی توجه باشیم و منبر و مسجد را نباید فراموش کنیم.


وی با بیان اینکه آیت الله خزعلی خود را روضه خوان امام حسین علیه السلام می دانند و زندگی ساده ای دارند، اذعان کرد: ایشان ماهانه مستمری ناچیزی از حقوق بازنشتگی دریافت می کنند و خانه ساده ای دارند، ما باید این گفته ها را در مورد ایشان یادوار شویم چرا که امام رحمةالله علیه می فرمودند که مطالب را یادآور شوید تا از خاطر نرود.


مدیر مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر افزود: زندگی این فقیه وارسته و چهره انقلابی خانه ای در قم بوده است و که با در آمد منبر ایشان خریده شد و سپس خانه را فروختند و در حال حاضر در یک مجتمع آپارتمان زندگی می کنند.

 
حجت الاسلام و المسلین زائری تاکید کرد: الگوی طلبه کسی است که روضه خوان امام حسین علیه السلام باشد و از منبر پایین نیاید.


وی افزود: اگر مثل این فقیه گرانقدر به منبر و این شیوه زندگی توجه نشود، موجب حسرت می شود، لذا ایشان باید الگو و سرمشق طلبه ها در زندگی قرار گیرد.

 

مدیر مجموعه شهدای هفتم تیر در پایان با بیان اینکه آیت الله خزعلی جایگاه منبر را حفظ کرده است، خاطر نشان کرد: زندگی این فقیه عالی قدر با تفسیر قرآن و نام  حضرت علی علیه السلام و غدیر خم گره خورده است و این نکات تفسیری ما را با نام قرآن و یاد حضرت علی علیه السلام زنده نگه می دارد./818/پ202/ق

ارسال نظرات