۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۱۴۵۳
معاون استاندار و فرماندار کاشان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیازمند نقشه راه هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون استاندار و فرماندارکاشان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیازمند یک چشم انداز و نقشه راهی است که بتوانند در مسیر حرکت فعالیت های فرهنگی خود، ضمن حفظ دستاوردها، فعالیت های خود را توسعه دهند.
ابوالفضل صدرائيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندار کاشان سه شنبه شب در همایش نکوداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان با تأکید بر داشتن آمایش در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان گفت: کانون های شهرستان به لحاظ کمی قابل قبول هستند اما برای کیفی سازی کانون ها بایدکانون های فرهنگی توانمند که در بخش های خاصی دارای توانمندی های ارزشمندی هستند شناسایی شوند.

 

وی با اشاره به این که بعد از گذشت 22 سال از سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می گذرد گفت: آنچه مورد توجه است نیاز به یک چشم انداز و نقشه راهی است که کانون های فرهنگی هنر ی مساجد بتوانند در این مسیر حرکت و ضمن حفظ دستاوردها آن را توسعه دهیم.

 

به گفته وی برخی از کانون ها در مباحث قرآنی، نهج البلاغه و سایر حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری  فعالیت های قابل قبولی داشته اند و در این بخش ها خوب فعالیت کرده اند.

 

وی افزود: شناسایی این استعدادها و شناسایی استعداد های ذاتی هر یک از مناطق شناسایی شود تا اهدافی را که برای کیفیت بخشی به کانون های فرهنگی دنبال می شود محقق شود.

 

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: امروز بعد از گذشت 22 سال از تأسیس‌کانون های فرهنگی هنری مساجد، این کانون ها در کنار ائمه جماعت مساجد نقش بسیار پررنگی را دارند.

 

صدرائیه گفت: تشکیل کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد به گونه ای است که ما امروز در دورترین نقاط مرزی کشور نیز دارای مساجدی هستیم که در کنار آنها کانون ها فرهنگی هنری تشکیل شده است.

 

وی افزود: نهالی راکه 22 سال قبل با یک نگاه متعالی و فکر اندیشمندانه در شرایطی که دشمن بعد از همه توطئه هایی که بر علیه نظام و ملت ایران داشت غرس شد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن که امروز بنیان و اساس اعتقادات ما را هدف قرار داده است اما به لطف خدا مساجد در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن به عنوان یک سنگر و دژ مستحکم در برابر دشمن ایستاده است.

 

معاون استاندار و فرماندار کاشان، با اشاره به این که در این کانون ها شایستگی های جوانان کشور به ظهور می رسد افزود: با نگاه ویژه ای که متولیان کانون های فرهنگی هنری مساجد دارند و قشر جوان را با نگاه مدبرانه خود هدایت می کنند، این جوانان آینده سازان خوبی برای آینده کشور خواهند بود.

 

شایان ذکر است، همایش نکوداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و با همکاری امور کانون هیا فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان و با حضور مدیران مسؤول کانون ها، ائمه جماعت و رابطین و فعالان کانون ها در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات