۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۵۱۳۱۳

وزیران خارجه کشورهای عربی لغو محاصره نوار غزه را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ وزیران امور خارجه کشورهای عربی از جامعه بین الملل و سازمان ملل خواستند تا برای لغو هر چه فوری محاصره جائرانه و غیر قانونی نوار غزه دست به تلاش‌های گسترده بزنند.
اتحاديه عرب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیران خارجه کشورهای عربی در پایان یکصد و چهل و سومین دوره نشست شورای اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی حمایت کردند.

 

آنان در این بیانیه از گروه عربی شورای حقوق بشر خواستند تا به همکاری و هماهنگی خود با گروه کشورهای اسلامی و گروه عدم تعهد برای مقابله با تلاش های توطئه آمیز دشمن صهیونیستی برای حذف بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در فلسطین و دیگر سرزمین‌های عربی اشغالی از برنامه حقوق بشر ادامه دهند.

 

وزیران امور خارجه کشورهای عربی از جامعه بین الملل خواستند تا برای واداشتن رژیم صهیونیستی به متوقف کردن شهرک سازی در فلسطین؛ به ویژه شهر قدس و برچیدن شهرک های یهودی دست به تحرکات فوری بزنند.

 

در این بیانیه تاکید شده است که شهر قدس شریف بخش لاینفک سرزمین غصب شده فلسطین و پایتخت ابدی آن است و آزادی عبادت در این شهر برای پیروان تمامی ادیان تضمین شده است.

 

این وزیران اقدام ارتش رژیم صهیونیستی به تخریب خانه‌های فلسطینیان و کوچاندن آنان از خانه و کاشانه‌شان را محکوم کردند

 

این وزیران نقش آفرینی جامعه بین الملل و نهادهای فعال آن در زمینه تقویت پایداری شهروندان فلسطینی در منطقه النقب و مقابله با طرح براور را ستود./994/ب102/د

ارسال نظرات