۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۱۲۱۸
حجت‌الاسلام خاموشی:

از عنوان «حوزه هنری انقلاب اسلامی» استقبال می‌کنم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به نکاتی درباره جایگاه والای هنر انقلابی در کشور گفت: از عنوان حوزه هنری انقلاب اسلامی برای این نهاد متعهد استقبال می‌کنم.
حجت الاسلام مهدي خاموشي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست مدیران حوزه هنری با اشاره به نکاتی درباره جایگاه والای هنر انقلابی در کشورمان اظهار کرد: از عنوان حوزه هنری انقلاب اسلامی برای این نهاد متعهد استقبال می‌کنم.

 

وی افزود: آیا پشتیبانی هنری، پردازشی و حرفه ای از انقلاب اسلامی کرده‌ایم؟ مبهوتم که چرا برخی شاعران برای انقلاب اسلامی شعر نمی‌گویند. چه گوارا مهم است یا شهید چمران؟ رهبران آزادی خواه جهان مهم‌اند یا مقام معظم رهبری که امروز پنجه در پنجه تمام نظام سلطه و طاغوت افکنده‌اند؟ آیا شأن رهبر معظم انقلاب که امروز درگیرانه با نظام سلطه برخورد می‌کنند و عزت مدارانه، تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام را در جهان بالا برده‌اند این نیست که برایشان شعر ناب بگوییم و در این مملکت خوانده شود و با قالب‌های مختلف پردازش شود؟

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد و هنوز هم در این راه شهید می‌دهیم، عنوان کرد: نتانیاهوی ملعون اخیرا در کنگره آمریکا گفته است که ایران در تحریم چهار کشور منطقه را اشغال کرده است که البته ما داریم از مردمی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند دفاع می‌کنیم. اما این قدرت انقلاب اسلامی است و اگر تحریم‌ها برداشته شود کل جهان را به چالش می‌کشیم.

 

انقلاب اسلامی نظام شرق و غرب را به چالش کشیده است

خاموشی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی پدیده عجیبی است، گفت: انقلاب ایران تمام نظام شرق و غرب را به چالش کشیده است و این چالش مابه ازای جدی دارد و باید مراقب باشیم روزمرگی و عادت کردن به کارهای اداری ما را از رسیدن به قله باز ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی این باور وجود نداشت که آثار ادبی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فروش داشته باشد، مسؤولان وقت به من می‌گفتند مگر این آثار را کسی خریداری می‌کند؟ و حالا می‌بینیم که ادبیات انقلاب اسلامی مدافع دارد و مردم از آن استقبال می‌کنند. فضاسازی تاثیرگذار است.

 

تفکر انقلاب اسلامی مورد مطالعه اندیشمندان جهان است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که در مقام تهاجم به کلیت لیبرالیسم در جهان هستیم، اظهار کرد: در مقام دفاع از چیزی که خودمان هستیم، نیستیم. بلکه در مقام تهاجم قرار داریم. در شرایط کنونی تفکر انقلاب اسلامی مورد مطالعه اندیشمندان جهان قرار می‌گیرد و بر روی آن بحث و مطالعه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: تحلیل اوضاع و احوال و دفاع از انقلاب اسلامی به فراخور آن ضرورت دارد. آن‌ها می‌خواستند ما را از درون تحلیل ببرند، اما راه به جایی نبردند. خواستند بیرون مرزها ما را تهدید کنند، اما امروز ما مرزها را درنوردیده‌ایم و فرامنطقه ای عمل می‌کنیم تا حدی که در شبکه BBC فارسی، بهنود اعتراف می کندکه در زمان کنونی شاخه‌های ایران با رهبری سیستماتیک موجود در سراسر جهان رفته است و البته می‌خواست امام رحمةالله علیه را به چالش بکشد و نفس انقلاب اسلامی را به نفع حضرت آیت الله خامنه ای تمام کند. ولی بدانید که این شخصیت‌ها هم شهادت می‌دهند که انقلاب اسلامی به سراسر جهان رفته است.

 

خاموشی گفت: توطئه‌هایی که در جهان معاصر صورت می‌گیرد به خاطر انقلاب اسلامی است و پس انقلاب اسلامی خیلی موضوع مهمی جهت پردازش است و حوزه هنری انقلاب اسلامی توقع می‌کند که در هر زمینه ای که تولید داریم به این قواره بخورد./998/د102/ق

ارسال نظرات