۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۰۶۲

دیدار رییس مرکز اسلامی هامبورگ با نماینده آیت الله سیستانی در قم

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی هامبورگ در دیدار با حجت الاسلام شهرستانی از برگزاری همایشی با عنوان « ضرورت صلح و امنیت جهانی از دیدگاه اسلام » در مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد.
شهرستاني شهرستاني
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه، با نماینده آیت الله سیستانی در قم دیدار کردند. حجت الاسلام رمضانی در دیدار با حجت الاسلام شهرستانی از فراهم شدن مقدّمات برگزاری همایش علماء و تئولوگ های شیعه اروپایی در سال 1394 در هامبورگ خبر داده و افزودند: این همایش با عنوان « ضرورت صلح و امنیت جهانی از دیدگاه اسلام » قبل از ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار خواهد گردید.
 
در این همایش که علماء، روحانیون و شخصیت های علمی و فرهنگی از سراسر اروپا در آن حضور خواهند داشت، در مجمع عمومی و نیز کمیسیون ها پیرامون اهیمت و ضرورت صلح و امنیت در جامعه بشری از دیدگاه اسلام بحث و گفتگو خواهد شد.
 
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز ضمن ابراز نگرانی از حرکت های افراطی، بر همکاری، همبستگی و اجتماع هرچه باشکوه تر علماء و روحانیون برای بررسی و معرّفی دیدگاه های اسلام بدون افراط و تفریط تاکید نمودند.
 
شایان ذکر است دکتر رمضانی پس از سه سال مسئولیت در مرکز اسلامی امام علی ( ع) وین از تاریخ 10/2/1388 مطابق با 30 آپریل 2009 به عنوان امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و نماینده مرجعیّت اعلای شیعه در آلمان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی مشغول شدند.
 
ایشان در تاریخ 16.10.2010 در دومین اجلاسیه اتحادیه سراسری شیعیان آلمان به اتفاق آراء به عنوان رئیس هیات علماء برای نظارت و داوری این اتحادیه انتخاب شدند./847/د101/ک
ارسال نظرات