۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۰۹۹۹
امام جمعه بروجرد:

مسجد مرکز ساماندهی به اوضاع سیاسی اجتماعی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که مساجد محلی برای حل مشکلات مردم به دست علما و روحانیت هستند، تصریح کرد: این اماکن، مرکز اتحاد مردم و سامان بخشی به اوضاع سیاسی اجتماعی کشور هستند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، صبح امروز، در همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان که در حسینیه اهل البیت(ع) بروجرد برگزار شد، گفت: مسجد به عنوان خانه خدا و محل عبادت در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که نخستین اقدام پیامبر اسلام پس از ورود به مدینه النبی تأسیس مسجد بود، افزود: مساجد در تاریخ معاصر انقلاب و نهضت دینی به رهبری امام راحل نقش مؤثری داشتند.

حجت الاسلام لروند با بیان این که مساجد در دوران سخت مبارزات ملت ایران، کانونی برای مبارزان و تجمع علما بود، خاطرنشان کرد: این اماکن در دروان هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به این که مساجد کارکردهای مختلفی در عرصه های گوناگون دارند، اظهار داشت: مساجد مکانی برای اعزام به جبهه های حق علیه باطل و جمع آوری کمک های مردمی بودند.

عبادت مهم ترین کارکرد مساجد است

امام جمعه بروجرد پرستش و عبادت را مهم ترین کارکرد مساجد بیان کرد و افزود: مسجد در فرهنگ اسلامی، محل تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره این که مساجد در زمان رسول خدا مرکز آموزش علوم دینی بودند، عنوان داشت: امروز نیز مساجد باید مرکز تعلیم و تربیت و پرورش روح و جان افراد باشند.

وی تأکید کرد: مساجد باید کانون گسترش معنویت و توحید، رسیدگی به امور دینی مردم، کانون دعوت مردم به اسلام و مرکز برقراری ارتباط مخلوق با خالق باشند.

مساجد مرکز اتحاد مردم هستند

حجت الاسلام ترابی در ادامه با بیان این که مساجد محلی برای حل مشکلات مردم به دست علما و روحانیت هستند، تصریح کرد: این اماکن، مرکز اتحاد مردم و سامان بخشی به اوضاع سیاسی اجتماعی کشور هستند.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان در تهاجم فرهنگی، سنگر مساجد را مورد هدف قرار داده اند، اظهار داشت: دشمن برای شکست ملت ایران در جهت خالی کردن مساجد تلاش می کند.

امام جمعه بروجرد افزود: دشمنان اسلام می دانند تا زمانی که مساجد آباد و پر جمعیت هستند، نمی توانند کاری از پیش برند.

وی تشکیل بسیج، پایگاه های مقاومت و کانون های فرهنگی هنری را از فعالیت های ارزشمندی در جهت جذب جوانان دانست.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به وجود 87 مسجد در بروجرد افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان موفق عمل کرده اند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و تربیت مسجدی ها فاصله بسیاری داریم./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات