۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۰۹۵۱
نماینده ولی فقیه در بوشهر مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد دفاع مقدس هنری در تمامی عرصه‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر با بیان این‌که هنر از مقولات بنیادین و استراتژیک است و ما مورد تهدید تهاجم هنری هستیم، گفت: باید دفاع مقدس هنری را در تمامی ابعاد، طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و بازتولید پروژه‌های هنری داشته باشیم.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عصر امروز دست اندرکاران و عوامل اجرایی نمایش فصل شیدایی با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه نخستین هنرمند عالم وجود، خداست، گفت: هنرمند یک ودیعه‌ الهی است و بخشی از صفات الهی را در خود دارد و به همین خاطر هنرمند، وصفی خدایی دارد و کاری خدایی انجام می‌دهد.

 

وی افزود: مقوله هنر یک مقوله مقدس و آسمانی است که زیباترین شکل ارائه داشته‌ها و یافته‌های خود به جامعه‌ هدف است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هم اینک هنر در سطح جهان در اسارت استکبار جهانی است، بیان داشت: اسارت هنر برای اعمال اندیشه‌های استکبار جهانی و چپاول ثروت‌ها و مصادره‌ قدرت‌ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان، ارزش و تأثیرگذاری هنر را تجربه کرده، تصریح کرد: یکی از ابعاد بزرگ تهاجم نرم، تهاجم هنری جهان استکبار به جغرافیای هنر است و در این شرایط هیچ راه چاره‌ای نداریم مگر اینکه طراحی سامانه دفاع مقدس هنری داشته باشیم.

 

امام جمعه بوشهر ادامه داد: متأسفانه در نظام فرهنگی کشور، مسؤولان فرهنگی و هنری نظام به این بلوغ فکری، برنامه‌ریزی و طراحی نرسیده‌اند که هنر از مقولات بنیادین و استراتژیک است و ما مورد تهدید تهاجم هنری هستیم و باید دفاع مقدس هنری را در تمامی ابعاد، طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و بازتولید پروژه‌های هنری داشته باشیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تهاجم هنری موجب نهادینه شدن و تعمیق ابتذال فرهنگی در سطح جامعه می‌شود، تأکید کرد: لازم است در ایران و سرزمین های اسلامی، نهضت احیای هنر به رنگ خدا داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این معنا تأکید داشته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کشور بخاطر نداشتن یک طرح‌نامه‌ کلان در حوزه دفاع مقدس هنری و ارائه فرهنگ هنری و هنر فرهنگیِ متناسب با نظام، نداشتن مدیریت و پایش‌های لازم هنری در سطح ملی و فراملی، بازتولید پروژه های هنری فوق روز، همیشه با این مسأله مواجه بوده‌ایم که در حوزه هنر، نه دفاع مقدس و نه تهاجم هنری و ارائه‌، هنری مناسب داشته‌ایم.

 

وی افزود: به همین خاطر ما نیازمند یک نهضت احیای هنر آئینی و تراز انقلاب اسلامی برای بیداری هنری جهان، آزادی هنر از دست جهان استکبار، ارائه مدل و محتوای هنر آئینی اسلامی ایرانی و ارائه آن در سطح وسیع جهان هستیم.

 

به گزارش رسا، نمایش فصل شیدایی از 12 تا 21 اسفند، هر شب ساعت 19 در پارک لیان بوشهر اجرا می‌شود./833/پ203/ب4

ارسال نظرات