۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۵۰۸۷۲

پافشاری بحرینی‌ها بر اقامه نماز در مساجد تخریب‌شده

خبرگزاری رسا ـ بحرینی‌ها در اقدامی نمادین با برگزاری نماز جماعت در مساجد تخریب‌شده از سوی رژیم آل‌خلیفه، سیاست‌های رژیم منامه را به چالش کشیده و آزادی فوری سران انقلابی دربند را خواستار شدند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شمار بسیار زیادی از قشرهای مختلف ملت بحرین با برگزاری نماز جماعت ظهر امروز در مساجد تخریب شده العلویات و عین رستان سیاست‌های سرکوبگرانه نظام آل‌خلیفه را به چالش کشیده و بر لزوم آزادی هر چه سریع‌تر شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و سایر رهبران دربند نظام منامه تاکید کردند.

 

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار تصاویری از برگزاری نماز جماعت ظهر امروز در مساجد العلویات و عین رستان تاکید کرد که صدها تن از مردم شهرک البلاد القدیم زادگاه شیخ سلمان در اعتراض به تداوم بازداشت شیخ علی سلمان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

 

شمار زیادی از مردم بحرین پس از برگزاری نماز جماعت، با برگزاری زنجیره انسانی در مقابل مسجد العلویات آزادی فوری شیخ علی سلمان را خواستار شدند. مردم بحرین از زمان بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق از سوی وزارت کشور تاکنون چندین بار دست به تظاهرات زدند.

 

گروه‌های مخالف بحرینی پیش از مردم این کشور برای اعتراض به تداوم اشغال کشورشان از سوی نظامیان سعودی و اماراتی فراخوان داده بودند. از ظهر امروز تظاهرات مختلفی در برخی شهرهای بحرین آغاز شده است. مأموران آل‌خلیفه تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز روزگذشته مردم بحرین را به سرکوب کرده بودند.

 

نیروهای امنیتی وزارت کشور بحرین هفته نخست دی ماه سال‌جاری شیخ سلمان را بازداشت و به دادستانی کل انتقال دادند. قاضی دومین جلسه دادگاه دبیرکل جمعیت الوفاق ششم اسفند ماه جاری به تداوم بازداشت موقت وی تا برگزاری جلسه سوم محاکمه در تاریخ 25 مارس (پنجم فروردین) رأی داد./994/ب102/د

ارسال نظرات