۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۰۹۳
اندیشمند شیعه مصر خواستار شد؛

علمای الازهر اجازه انتشار افکار تکفیری را ندهند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مصر به بیان آثار وجود تکفیری‎ها در کشورهای منطقه پرداخت و خاطرنشان ساخت که مرکز اسلامی الازهر مصر مانع از اقدامات سلفی‎ها علیه شیعیان شود.
طاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طاهر الهاشمی، اندیشمند شیعه مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع)، امروز طی نشستی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که در مصر برگزار شد، مسلمانان را به حفظ اتحاد دعوت کرد و گفت: ورود جریان‎های تکفیری به کشورهای منطقه سبب شده است امت‎های اسلامی در حالت تفرقه، تضاد و انحطاط فکری بسر برند.

 

وی یکی از دیگر از عوامل منفی وجود تکفیری‎ها در کشورهای منطقه را گسترش روحیه دشمنی، انتشار فرهنگ کشتار و قلع و قمع دانست.

 

عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) دولت مصر را به ریشه کن شدن جریان های تروریستی و تکفیری در منطقه فراخواند و تصریح کرد: علمای الازهر مصر باید از دولت این کشور بخواهند که در برابر اقدامات جنایتکارانه تروریست‎ها بایستند و اجازه انتشار افکار منحرف تکفیری‎ها را ندهند.

 

وی اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: گفت‎وگوهای علمی و مسالمت آمیز از روش‎های مناسب برای مبارزه با جریان‎های تروریستی و تکفیری است.

 

هاشمی با انتقاد از اقدامات تفرقه انگیزانه جریان های سلفی تأکید کرد که این جریان ها در خطبه‎های نماز جمعه، زائران امام حسین (ع) را متهم به شرک می‎کنند./994/ب904/د

ارسال نظرات