۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۷۸۲

اعلام موجودیت داعش در یمن

خبرگزاری رسا ـ افراد مسلح ناشناسی در برخی شهرهای یمن اعلامیه‌هایی با نشان گروه داعش پخش کردند که در آن قید شده بود: از اهل سنت یمن در برابر انصارالله دفاع می‌شود.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه تروریستی  داعش در یمن رسما اعلام موجودیت کرد. ده ها نیروی مسلح ناشناس روز گذشته با پخش برگه هایی  با آرم داعش، در یمن اعلام حضور کردند.

 

 

 پایگاه خبری "العدن الحدث" گزارش داد که روز گذشته، ده ها نیروی مسلح ناشناس با پخش برگه هایی با آرم و نشان داعش میان اهالی شهر "حوطه" مرکز استان لحج در جنوب یمن، اعلام کردند که از "اهالی سنی مذهب این منطقه در مقابل نیروهای انصارالله دفاع خواهند کرد.این بیانیه همچنین گفته است که دفاع سربازان داعش از اهل سنت در یمن،  دفاع بزدلانه در هتل ها نخواهد بود.

 

 

داعش همچنین در این بیانیه که مورخ 5 جمادی الأول در روی آن ذکر شده و روز گذشته  میان ساکنان استان لحج در جنوب یمن توزیع گردید، از اهالی این منطقه خواسته است تا از نزدیک شدن به مقرها و تجمع های نیروهای انصارالله  و یا حضور در مناسبت های آن‌ها و سوار شدن در خودروهای آن‌ها خودداری نمایند، چرا که نیروهای انصارالله و هواداران آنها و کسانی که با آنها باشند مورد هدف داعش و حملات آنها هستند.

 

گفتنی است، گروه "مجاهدان یمن" در نواری صوتی در ماه نوامبر،  از بیعت با داعش و رهبر آن ابوبکر بغدادی خبر داده بود.

 

 افراد مسلح ناشناس روز گذشته با پخش بیانیه‌هایی در شهر "الحوطه" در مرکز استان "لحج" در جنوب یمن، جنبش انصارالله را "رافضی "قلمداد کردند و منادی دفاع از اهل سنت یمن شدند./1321/د102/ک

ارسال نظرات