۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۴۹۲۶۳
از سوی عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی؛

زوایای جدیدی از فعالیت شیرازی‌ها تبیین شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اصل ولایت را امری سیاسی دانست و گفت: شیعه نمی تواند نسبت به مبانی اسلام بی تفاوت باشد، برنامه ریزی هیأت باید به گونه ای باشد که تمام طیف های جامعه بتوانند در آن شرکت کنند؛ سیاسی بازی به معنای راندن افراد از هیأت ها نادرست است اما نباید سیاست را در هیأت ها کنار گذاشت.
حجت الاسلام ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا ایمانی عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شامگاه پنج شنبه در کمیسیون تخصصی هیأت سکولار در همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد گفت: باید جامعه بداند که قدرت در عرصه های گوناگون کشور مرهون عنایات ائمه طاهرین(ع) است.

 

وی افزود: امروزه تمام کشورهای دنیا تلاش می کنند که هیأت ها را از روح ولایی خالی کنند، دشمن برای انحراف هیأت ها بسیار در تلاش است؛ دشمن سعی می کند که دین اسلام را در برخی عبادات که برای آن ها ضرری ندارد محدود کند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اداره امور روحانیون با اشاره به الگو بودن ایران برای کشورهای دیگر اظهار داشت: ایران برای بسیاری از کشورها در زمینه های گوناگون به ویژه هیأت و مسائل مذهبی الگو است، از همین رو باید تلاش کنیم تا الگوی درستی به جهانیان ارائه بدهیم.

 

وی ادامه داد: دشمن بعد از ناامیدی از سرنگونی انقلاب، بسیار تلاش کرد تا اسلام ناب محمدی را کنار بزند و اسلام سکولار و آمریکایی را جانشین آن کند، از همین رو علمایی را دست نشانده خود کردند تا راحت تر بتوانند به دین ضربه بزنند.

 

حجت الاسلام ایمانی با بیان این که در جبهه مقابله با دشمن ما سرباز هستیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده و دیدبان انقلاب جریان های گوناگون را بررسی کرده و دستور لازم را می دهند، از همین رو ما به عنوان سرباز باید مطیع اوامر ایشان باشیم.

 

وی اصل ولایت را امری سیاسی دانست و عنوان کرد: شیعه نمی تواند نسبت به مبانی اسلام بی تفاوت باشد، برنامه ریزی هیأت باید به گونه ای باشد که تمام طیف های جامعه بتوانند در آن شرکت کنند؛ سیاسی بازی به معنای راندن افراد از هیأت ها نادرست است اما نباید سیاست را در هیأت ها کنار گذاشت.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر افراد دشمن را از کوره به در بردند می توانند از درست بودن کار خود یقین داشته باشند، برنامه ریزی هیأت باید به گونه ای باشد که دشمنان را ناراحت و دوستان را مسرور کند.

 

وی با اشاره به بخشنامه جریان خبیث شیرازی ها گفت: این جریان افراطی امسال به هیأت ها بخشنامه کردند که عکس شهدا و امام و رهبری را در مجالس عزاداری استفاده نکنند، این مسأله نشان دهنده ضربه خوردن دشمن از مجالس و هیأت های عزاداری است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اداره امور روحانیون با اشاره به تأثیرگذاری حرکت های افراطی و سکولار افزود: شیخ حسن شحاته یکی از سنی های متعصب بود، او بعد از مدتی تشرف به تشیع شد و سفری به قم داشت، به محض ورود به شهر قم جذب بیت پلید شیرازی ها شد؛ این افراد به این شیخ فریب خورده گفتند به دلیل این که شما سالیانی سنی بوده باید برای بخشش در مصر حضور پیدا کنی و به لعن علنی خلفا بپردازی، اگر این کار را نکنی حضرت زهرا(س) تو را نمی بخشد.

 

وی با اشاره به فعالیت ها و شخصیت یاسر الحبیب اظهار داشت: این شخص در کویت پلیس بوده و در آن کشور به مداحی با لعن علنی پرداخت، حکومت آل صباح او را به زندان انداخت؛ سفارت انگلیس پس از تحقیق درباره او این شخص را از زندان خارج کرده و به لندن برد تا در آن شهر به تفرقه افکنی بپردازد./1323/پ202/ف

ارسال نظرات