۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۴۹۱۱۴
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

اختلاف سلیقه نباید حوزویان را از اهداف عالی دور کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر این که اختلاف سلیقه نباید حوزویان را از اهداف عالیه دور سازد، گفت: اگر روحانیت که محور وحدت مردم است و مراجعی که مردم از آنان تقلید می کنند دچار اختلاف شوند، جامعه نیز دچار تفرقه و تشنج خواهد شد.
حجت الاسلام خادم الذاکرين
حجت الاسلام اکبر خادم الذاکرین عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار رسا، به تلاش حوزه های علمیه و روحانیت به منظور پیاده کردن منشور روحانیت حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: روحانیان در این زمینه نسبتاً موفق بوده اند اما در بعضی از موارد شرایط اجتماعی حوزه های علمیه به گونه ای بود که دستیابی کامل به موفقیت میسر نبود.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه به روز بودن حوزه های علمیه را خواست اکثریت روحانیان عنوان و ادامه داد: در این مسیر تلاش های بسیاری در زمینه های مختلف صورت گرفته است؛ حتی ابزارهای نوین و جدیدی که امروزه به کار می رود در اختیار محققین قرار گرفته تا بتوانند بیش از قبل فعال شوند.
حجت الاسلام خادم الذاکرین آسیب های وارده به روحانیت را به علت دلزدگی حوزویان در ورود افراطی به سیاست دانست و ابراز داشت: مردم حوزه های علمیه و مراجع را در جایگاه نبوت و رسالت می بینند؛ در این مسیر اگر یک نفر از مسیر راست منحرف شود همان یک نفر هم زیاد است.
وی ادامه داد: باید جایگاه پدری مرجعیت در نظام مقدس اسلام حفظ شود و کسی نباشد که در مقابل به ایجاد خدشه در نظام و روحانیت و مراجع اقدام کرده و شأن و جایگاه مراجع را به خطر بیندازد.
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اختلاف سلایق در حوزه های علمیه و روحانیت، ابراز داشت: این اختلاف سلیقه روحانیون و جناح های سیاسی نباید ما را از اهداف اولیه دور کند و تأکید حضرت امام بر این است که اگر اختلافی بیافتد انعکاس آن در بین مردم منفی خواهد بود.
حجت الاسلام خادم الذاکرین افزود: بنابراین اگر روحانیت که محور وحدت مردم است و مراجعی که مردم از آنان تقلید می کنند دچار اختلاف شوند، جامعه نیز دچار تفرقه و تشنج خواهد شد و مسلماً به ضرر نظام اسلامی خواهد بود.
وی گفت: در غیبت کبری با توفیقات الهی حکومت اسلامی تشکیل شده است؛ روحانیت و حوزه های علمیه باید حکومت اسلامی با ولایت فقیه جامع الشرایط قدر بدانند که اگر در این شرایط آرمانی سهل انگاری شود موقعیت بهتری در دست نخواهد بود./836/ت302/ج
ارسال نظرات