۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۷۱۳

عبدربه منصور هادی رسماً استعفای خود را پس گرفت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری مستعفی یمن ضمن درخواست از پارلمان درباره موافقت با پس گرفتن استعفایش قصد دارد که عدن را به عنوان محل اداره اوضاع قرار دهد.
منصور هادي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، المیادین گزارش داد: عبد ربه منصور هادی به پارلمان اطلاع داده است از استعفای خود منصرف شده است و همچنین خواستار حمایت پارلمان از وی برای اجرای دستاوردهای گفت‌وگوهای ملی شد.

 

 

المیادین اعلام کرد: رییس جمهوری مستعفی عبد ربه منصور هادی به مجلس نمایندگان یمن اعلام کرده است که از استعفای خود منصرف شده است و علت استعفای خود را حفظ منافع عالی یمن و خطرناک بودن شرایط و اضطراری بودن اوضاع دانسته است.

 

 

خبرنگار المیادین گزارش داد: عبد ربه منصور هادی در نامه خود به پارلمان خواهان حمایت از وی و همسویی شده است و جنبش انصارالله یمن را به یورش به صنعا با زور سلاح در21 سپتامبر گذشته و تخریب دستاوردهای سیاسی و قانون اساسی متهم کرده است.

 

 

هادی از مجلس خواسته است که با انصراف وی از استعفایش موافقت کند و مدعی شده است که یمن در معرض توطئه بزرگی که وحدت و امنیت و حاکمیت آن را در معرض خطر قرار داده است، قرار دارد.

 

 

المیادین اعلام کرد: این نامه ساعاتی پس از استقبال و حمایت شورای همکاری خلیج فارس از بازگشت هادی و حمایت از خروج وی از صنعا صورت می‌گیرد و پس از اینکه هفت حزب بزرگ در پایتخت از تلاش برای انتقال به عدن و دیدار با رییس جمهوری یمن برای حمایت از وی سخن می‌گویند.

 

 

خبرنگار المیادین تأکید کرد: برخی اطلاعات حاکی است که عبد ربه منصور هادی با استعفای دولت مخالف و خواستار انتقال به مقر جدید طی ساعات آینده است.

 

 

این با توجه به درخواست کمیته‌های انقلابی یمن از دولت برای از سرگیری فعالیت‌های خود به عنوان دولت پیشبرد امور تا زمان تشکیل دولت انتقالی، دشوار و به‌مفهوم دو دستگی حقیقی در دولت است به ویژه آنکه 16 وزیر با دعوت کمیته انقلابی موافقت کرده‌اند.

 

 

المیادین به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد که وی امکان اعلام عدن به عنوان پایتخت موقت برای اداره امور از این شهر را بررسی می‌کند./983/د102/ک

ارسال نظرات