۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۶۷۹
بشار اسد:

جامعه بین‌الملل باید فعالیت مشترک را برای مبارزه با تروریسم تشویق کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه اظهار داشت که جامعه بین الملل باید بدون خدشه وارد کردن به حاکمیت کشورها، برای مبارزه با تروریسم مشوق فعالیت مشترک باشد.
بشار اسد رييس جمهور سوريه و سيد ناير حسن بخاري رييس مجلس سناي پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهور سوریه تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید فعالیت مشترک را برای مبارزه با تروریسم تشویق کند.


رییس جمهور سوریه صبح امروز، سید نایر حسن بخاری رییس مجلس سنای پاکستان را با هیأت همراه وی و محمد جهاد اللحام رییس پارلمان سوریه به حضور پذیرفت.


وی ضمن بررسی مسایل مشترک از جمله مسأله تروریسم تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید برای از بین بردن این آفت، بدون خدشه وارد کردن به حاکمیت کشورها و حق مردم برای رقم زدن سرنوشت خود، بر فعالیت مشترک گروهی تشویق کند.


بشار اسد با اشاره به اینکه همکاری پارلمانی میان کشورها بسیار مهم است تصریح کرد که علت این مسأله این است که پارلمان، نماینده ملت است و در راستای تحقق منافع آن فعالیت می‌کند.


رییس جمهور سوریه در گفت‌وگو با بخاری ضمن تأکید بر حمایت سوریه از افزایش فعالیت پارلمانی تصریح کرد، سوریه آماده است مجمع پارلمانی آسیا به پارلمان آسیایی بدل شود که بتواند با سایر پارلمان‌ها به صورت مفیدتر همکاری کند و بدین ترتیب راهکارهایی برای مسایل منطقه و جهان پیدا شود.


بخاری نیز در مقابل ابراز اطمینان کرد که تشکیل پارلمان آسیایی کمک خواهد کرد که نتایج مثبتی در زمینه‌های مختلف برای ملل قاره آسیا محقق شود.


وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ثبات و صلح هر چه سریع‌تر به سوریه بازگردد./994/ب102/د

ارسال نظرات