۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۷۸۸۷
در آستانه دهه فاطمیه برگزار شد؛

نشست هم اندیشی سخنرانان و مداحان نخبه در مشهد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه دهه فاطمیه، نشست هم اندیشی سخنرانان و مداحان نخبه، امروز در مشهد برگزار شد.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم اندیشی سخنرانان و مداحان نخبه مشهد، عصر امروز به همت هیأت رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مداحان با حضور مداحان و سخنرانان برجسته مشهدی در محل پایگاه بسیج مسجدالعلی برگزار شد.

 

در این نشست، احمد واعظی، مداح برجسته مشهدی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی از سوی مداحان و سخنرانان در ایام عزاداری حضرت زهرا(س)، گفت: برای نمونه، شایسته است مداحان به ترویج این موضوع بپردازند که مردم روز 13 فروردین را با این نیت بیرون بروند که 13 بزرگوار از معصومین(ع) آمده اند و ما که منتظر معصوم چهاردهم هستیم، کم ترین و مهم ترین کار ممکن را انجام دهند و در ساعت نماز برای فرج امام زمان(عج) دعا کنند به ویژه که پس از ایام عزاداری حضرت زهرا(س) نیز هست و مداحان و سخنرانان می توانند در عزاداری ها مردم را به این رسم که در قدیم وجود داشته دعوت کنند.

 

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی به ذکر فضایل حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در بیان فضایل حضرت زهرا(س) باید به این حدیث پیغمبر(ص) اشاره کرد که فرمودند «اگر بنا باشد برای همه زیبایی ها و نیکی های عالم یک تمثال معرفی شود، آن دختر من زهرا(س) است».

 

وی با اشاره به روایاتی که در بیان عظمت مقام حضرت زهرا(س) نقل شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیث دیگری راجع به خلقت حضرت زهرا(س) فرمودند «شبی که مرا به معراج بردند، جبرئیل سیبی به من داد و گفت خداوند می فرماید این سیب را بخور؛ وقتی اراده به خوردن سیب کردم، سیب شکافته شد و نور عظیمی از آن ساطع شد، جبرئیل گفت این نور از کسی است که در آسمان ها به او منصوره و در زمین به ایشان فاطمه(س) می گویند».

 

این کارشناس مذهبی افزود: قرآن کریم داستان حضرت موسی را در 900 جا بیان فرموده و در یکی از این اشارات، ماجرای درخواست قوم ایشان برای دیدن خداوند را بیان کرده است که خداوند آن را غیر ممکن خواند و گفت به کوه نگاه کنند و نور عظیمی بر کوه نازل شد که در اثر آن همه افراد کشته شدند و با دعای موسی(ع) مجددا زنده شدند؛ سپس حضرت موسی پرسیدند خدایا این نور جمال تو بود یا  نور جمال تو؟ خداوند فرمود «این نور یکی از شیعیان علی بن ابیطالب(ع) بود.»/820/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات