۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۸۶۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

دولتمردان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی نیستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولتمردان به دنبال تحقق چنین الگوی صحیح اقتصادی نبوده و نیستند در حالی که اوج سیاست های اقتصادی کلی که در سال های گذشته ابلاغ شد در اقتصاد مقاومتی نمود پیدا کرده است.
دکتر الياس نادران، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هجدهمین همایش استانی دفتر پژوهش های فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه فعالان فرهنگی و اجتماعی با موضوع زمانه ما، دشمنان ما، وظایف ما در حوزه ی مباحث اقتصادی که امروز در باشگاه میلاد استان البرز برگزار شد، با بیان این که اساسی ترین دغدغه رهبری مساله فرهنگ است گفت: از ابتدای دولت سازندگی توجه به مباحث فرهنگی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در ارتباط با مسوولین هم اساسی ترین عارضه اشرافی گری و دنیازدگی است که نه تنها به این دو عارضه توجه نشده بلکه برخلاف آن هم اعمال شده است.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال 88 مساله اقتصادی و حل مسائل معیشتی مردم را حیاتی دانسته است و علی رغم اینکه ما در همه ابعاد اجتماعی به دنیا الگو داده ایم اما در حوزه اقتصادی حرفی متفاوت از دنیا تاکنون نداشته ایم.
 
نادران تصریح کرد: ما مدعی هستیم که جمهوری اسلامی برآمده از نظام اسلامی و دارای یک الگوی متفاوتی است که ویژگی یک الگوی راهگشا برای برون‌رفت از مشکلات را دارد از این رو توجه به این مساله مهم ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به سیاست های کلی اصل 44 بیان داشت: سیاست های کلی اصل 44 کاملا مبتنی بر الگوی اقتصادی متفاوت با اقتصاد کنونی است و اقتصاد مقاومتی که امروز مورد تاکید رهبری است اقتصادی است که کارآیی و سلامت اقتصادی را به دنبال دارد و در کنار آن به عدالت اجتماعی و رفتاری و  توجه به اقشار ضعیف و گرفتن حق محرومین از صاحبان ثروت و دارایی نیز مورد نظر است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان به دنبال تحقق چنین الگوی صحیح اقتصادی نبوده و نیستند و اوج سیاست های اقتصادی کلی که در سال های گذشته ابلاغ شد در اقتصاد مقاومتی نمود پیدا کرده است بنابراین ‌باید الگوی اقتصادی صحیحی داشته باشیم که بتواند بر نوسانات و تهاجمات غلبه کند.
 
وی اظهار داشت: دولتی که از ابتدا همت آن بر مهار نقدینگی و حداکثر تلاش را بر کنترل قیمت‌ها داشته است و از طریق مذاکرات هسته‌ای و آزادسازی منابع هسته‌ای فرصتی که با واردات کالا و مواد اولیه رونق اقتصادی در کشور ایجاد کرد، از ابتدا شکست خورده بود.
 
نادران با اشاره به دلیل شکست در مذاکرات یادآور شد: دشمن دست مذاکره‌کنندگان و نقطه ضعف در تمایلات سیاسی و اقتصادی را خوانده و از همان نقطه فشار وارد می‌کند و همه تلاش خود را برای عدم موفقیت ایران به کار می بندند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تحریمی از کشور برداشته نشده است و باید این مسیر بیراهه اصلاح شود و دیگر تکرار نشود و طبق فرمایشات رهبری چاره اصلی برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است که باید در کشور اجرایی شود./801/پ202/ش
ارسال نظرات