۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۴۷۷۷۴

نامگذاری خیابانی در نجف اشرف به نام «امام خمینی»

خبرگزاری رسا ـ خیابانی در نجف اشرف با حضور علما و شخصیت‎های برجسته این شهر از سوی معاون رییس جمهور افتتاح شد.
خيابان امام خميني در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسمی که عصر روز گذشته با حضور علما، مقامات محلی، دو معاون رییس جمهور ایران و مسؤولان کنسولی در نجف اشرف برگزار شد، یکی از خیابان های این شهر به نام «امام خمینی» نامگذاری شد.

 

این خیابان، 6 بانده و به طول 6 کیلومتر است که از ورودی شهر نجف از سمت فرودگاه به سمت کوفه، تا کمربندی این شهر را در بر می گیرد.

 

در ورودی به این خیابان از همان ابتدا با یک تصویر بزرگ از امام خمینی(ره) و تابلوی راهنمایی که بر آن نوشته شده 'شارع الامام روح الله الخمینی'، روبه رو می شوید؛ موضوعی که با نصب این تابلوها در دو سه روز اخیر نظر رانندگان عبوری را به خود جلب کرده است.

 

این اقدام فرهنگی عراقی ها به همت جمعی از علما و روحانیان نجف و پیگیری های سرکنسولگری و بعثه مقام معظم رهبری در این شهر و با هدف تقدیر و تجلیل از زحمات امام و بزرگداشت یاد و خاطره اش صورت گرفته است.

 

بسیاری از عراقی ها طی این سال ها نسب به عدم نامگذاری یکی از خیابان ها و یا میادین نجف به نام امام خمینی همواره انتقاد داشتند و معتقد بودند که حضور 14 ساله ایشان در دوران تبعید در این شهر، برکات زیادی به همراه داشته که ضرورت دارد یاد و خاطره اش با این نامگذاری به نسل های بعدی منتقل شود.

 

در مسیر این خیابان دو مرکز مهم فرهنگی و درمانی ، یکی مرکز فرهنگی نجف و دیگری 'مدینه الطب شهید صدر' واقع است و از خیابان های اصلی و مهم نجف محسوب می شود. این خیابان همچنین محل آغاز راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نجفی ها به سمت کربلاست./980/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات