۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۷۶۴۸

ماهنامه انتظار نوجوان در گام صد و هشتم

خبرگزاری رسا ـ صد و هشتمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 108 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه بهمن‌ماه 1393 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) چاپ و روانه بازار شد.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «سرمقاله: شکر نعمت»، «پیامک مهدوی»، «اخبار»، «انتظار ظهور»، «کتابدار سیار»، «حاج آقا اجازه: مجالس شادی و سرور برای»، «روزگار خوش آینده: همه دارا»، «معرفی کتاب: میوه‌های رسیده + ریسه‌های خاموش»، «نویسندگان مهدوی»، «الفبا: فامیل‌های آن‌وری» و «شکرستان».

 

در بخش انتظار ظهور این ماهنامه آمده است: «جنگ شروع شده بود. سپاه دشمن با تجهیزات کامل آمده بودند. مرد نگاهی به سپاه دشمن کرد و یاد برادرش افتاد. افسار اسبش را گرفت و به جلوی سپاه رفت. آرام کنار امام علی علیه‌السلام ایستاد، نگاهی به امام کرد و گفت: برادرم خیلی دوست داشت که در این جنگ همراه شما باشد!

 

امام پرسیدند: آیا برادرت با ما هم‌عقیده بود/ جواب داد: آری. امام نگاهی به دوردست‌ها کردند و فرمودند: نه فقط برادر تو، بلکه تمام آن‌هایی که در آینده به دنیا می‌آیند و همفکر و هم‌عقیده ما هستند گویی در این جنگ با ما همراه‌اند.

 

امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: کسی از شما که مصمم است اگر قائم آل محمد صلی‌الله علیه و اله و سلم را درک کند از یاری او دریغ نکند؛ همچون کسی است که در حضور او شمشیر بزند و در حضور او به شهادت برسد».

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «لبخندهای فیلسوفانه»، «مولاجان، دعایمان کنید»، «داستان: تویوتای خرگوشی»، «شعر»، «قصه‌های شعارها»، «گپ دخترانه» «یادداشت‌های داستان‌نویسی: برایم قصه بگو»، «یادداشت‌‌های دانش‌آموز»، «رخصت»، «روزگار فراموش‌شده علم: صنعت فرش»، «معرفی تارنما»، «شگفتی‌ها»، «طب سنتی» و «کبوترانه» آمده است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مولاجان دعایمان کنید می‌خوانیم: زندگی در روزهای آخرالزمان بیش از حد توانمان سخت شده... مظلومان در گوشه گوشه جهان، میان چنگال ستمگران اسیرند...  

 

مظلومان هر چند توان مقابله با جور ندارند، اما از تلاش باز نمی‌ایستند. سلاحشان گر چه هسته‌ای نیست، اما از ایمانشان چنان جان می‌گیرند که گاه تمام دنیا انگشت به دهان می‌مانند از این نیروی نادیدنی و تمام نشدنی...

 

میان خستگی‌هایشان مدد می‌گیرند از نگاه «شما» و دعاهایی که از پس پرده غیبت روانه آزادگی‌شان می‌کنید. امیدوارند به وعده الهی و تحققش. مولاجان! من و «من»ها راه را گم کرده‌ایم... ندبه «أین بقیة‌الله» ‌مان میان کوچه پس کوچه‌های روزهای آخرالزمان پیچیده... منت خدا را می‌کشیم که پرده غیبت را از مقابل چشم‌هایمان بردارد که راه را پیدا کنیم.

 

این خیابان‌های خوش آب و رنگ دنیا آخرش بن‌بستی بیش نیست... جان جانان! شما که دلتان تاب گمراهی امت جدتان را ندارد، شما که بر سیاهی نامه اعمالمان اشک می‌ریزید و دلتان می‌گیرد، دعا کنید و امن‌یجیب بخوانید برای ما... برای ایمانی که آتشی‌‌ست میان دست و حفظش چه مشکل.

 

صد و هشتمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه بهمن‌ماه 1393 از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیر مسؤولی سید مسعود پورسید آقایی در 48 صفحه و با قیمت 4400 تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات