۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۷۶۴۰
رییس کتابخانه فاطمه زهرا اصفهان:

هر ماه بیش از 200 کتاب به کتابخانه فاطمه زهرا اضافه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کتابخانه فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به این که این کتابخانه 13 هزار و 700 جلد کتاب دارد، گفت: در این کتابخانه روزانه بیش از 100 کتاب به امانت داده می شود.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در  اصفهان، حاجی زمانی رییس کتابخانه فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به این که این کتابخانه 13 هزار و 700 جلد کتاب دارد، گفت: در این کتابخانه روزانه بیش از 100 کتاب به امانت داده می شود.

 

وی با بیان این که بخشی از این کتابخانه شامل کتابهای گویا است، عنوان کرد: کتابهایی که متن آنها توسط خوانندگان به فایل صوتی تبدیل شده است که از طریق گوشی همراه و رایانه و دستگاههای پخش صدا می توان از آنها استفاده کرد.

 

حاجی زمانی ادامه داد: کتابهای صوتی در ابتدا به منظور افراد نابینا و کم بینا تهیه می شد اما همه افراد وقتی از وجود آن اطلاع می یابند خواستار استفاده از آن هستند.

 

وی افزود: کتابهای گویا می توانند علاوه بر مطالعه و افزایش آگاهی زمان هایی که امکان مطالعه کتابهای چاپی نیست و وقت افراد به ناچار به بطالت می گذرد مانند زمانی که در حال رانندگی هستند و یا در حال پیاده روی هستند کتاب گویا می تواند بهترین همراه افراد باشد.

 

حاجی زمانی افزود: در ابتدا کتابهای درسی بیشتر به صورت فایل صوتی در آورده می شدند اما اکنون علاوه بر کتابهای درسی به درخواست افراد کتابهایی با موضوعات مختلف گویا می شود.

 

رییس کتابخانه فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان کرد: کتابهایی که درخواست می شود از طرف مخاطبین که به فایل صوتی تبدیل شود سعی می کنیم در یک مدت زمانی کوتاه آنرا به صورت گویا درآوریم و در اختیارشان قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: کتابهای صوتی در غالب فایل های 3mp هستند که به راحتی با همراه داشتن یک فلش می توان آنرا تحویل بگیرند که هر فرد می تواند در هر بار 3 کتاب صوتی را تحویل بگیرد.

 

حاجی زمانی در خصوص امکانات کتابخانه گفت: هر ماه بیش از 200 کتاب به مجموع کتابهای کتابخانه اضافه می شود و سالن مطالعه ای برای خانم ها و آقایان با فضایی بسیار مناسب و آرام در اختیارشان است.

 

قابل ذکر است علاقه مندان برای استفاده از امکانات و کتابهای این مرکز می توانند به خیابان فروغی جنب بانک صادرات کتابخانه فاطمه زهرا سلام الله علیها و کتابخانه گویا از ساعت 07:30 صبح تا 20:00 مراجعه و یا با شماره 33357888 تماس حاصل کنند./939/د102/ق

ارسال نظرات