۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۴۷۵۷۱
مدیرکل سازمان علوم آیسسکو:

هدف آیسسکو گسترش فرهنگ میانه‌روی به‌عنوان یک اصل قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)، تصریح کرد: هدف این سازمان گسترش فرهنگ میانه‌روی اسلامی به‌عنوان یک اصل قرآنی است.
التوجيري

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری در گفت‌وگو با رویترز  گفت: در حال حاضر، جهان اسلام با دو جبهه تندروی اسلامی و غربی مواجه است که شامل مسلمانان متعصب و غربی‌های افراطی است.


وی افزود: افراط‌گرایان غربی منتظر کوچک‌ترین فرصت برای توهین به عرب‌ها و مسلمانان هستند.


التویجیری تصریح کرد: مواجه با این دو گروه امر بسیار سختی است و نیازمند تلاش و کوشش‌ فراوان سازمان‌ها، انجمن‌های غربی و اسلامی و اتحاد و یکپارچگی آن‌ها است.


التویجری اضافه کرد: هدف اصلی آیسسکو، گسترش فرهنگ میانه‌روی، اعتدال اسلامی، نشر صلح و دوستی، همزیستی و گفت‌وگو بین جوامع بشری به‌عنوان یک مبدأ و اصل قرآنی است.


وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که به جوامع بشری نشان دهیم که مسلمانان هم بخشی از این جوامع بشری هستند که در آن افراد مختلف از عاقل و غیر عاقل و میانه‌رو و تندور وجود دارد، آنچنان که در سایر جوامع انسانی وجود دارد.


وی در پایان به وضعیت کنونی جهان اسلام اشاره و عنوان کرد: اسلام دین میانه‌روی، اعتدال و رحمت است و جنایت‌های وحشیانه و اقدامات افراط‌گرایانه‌ای که صورت می‌گیرد، مغایر با تعالیم و آموزه‌های اسلامی است./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات