۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۴۷۵۶۸

سوء استفاده داعش از کودکان برای عملیات انتحاری

خبرگزاری رسا ـ تعداد زیادی از نیروهای جدید داعش را نوجوانان زیر 17 سال تشکیل می دهند
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایندیپندنت، عضو نوجوان داعش پس از عملیات ناموفق انتحاری و بازداشت توسط نیروهای امنیتی عراق در مصاحبه ای از فعالیت های داعش گزارش داد.

این نوجوان 17 ساله در مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد که داعش نوجوانان را از سنین 14 سال برای انجام چنین عملیاتی آموزش می دهد.

وی به شبکه بی بی سی گفت نیروهای داعش ضمن آموزش پوشیدن کمربندهای انتحاری به آنها قول بهشت می دهند.

وی دلیل گریه خود در مصاحبه را تاسف شدید از کار خود بیان کرد و گفت بیشتر نیروهای جدید داعش زیر 17 سال سن دارند.

استفاده داعش از کودکان از ابتدای فعالیت های این گروه در عراق و سوریه ثبت شده است. بنابر گزارش اخیر سازمان ملل داعش از کودکان حتی آنها که از لحاظ ذهنی مشکل دارند برای انجام عملیات انتحاری استفاده می کند.

گروه تروریستی داعش برای فعالیت های تبلیغاتی خود کرارا از تصویر کودکان همراه با سلاح استفاده می کند. در دهشتناک ترین تصویر منتشر شده توسط این گروه، کودکی نشان داده شده است که با سر بریده مردی بازی می کند.

حامیان داعش همچنین در ماه سپتامبر تصاویر کودکی را منتشر کردند که با ده سال سن بعنوان کوچکترین عضو خارجی داعش در جنگ کشته شده است.

در همین حال فعالان حقوق بشر از رقه سوریه، پایتخت خودخوانده داعش، گزارش دادند که گروهی از نیروهای انتحاری از داعش جدا شده اند.

گروه (رقه در سکوت نابود می شود RBSS) در ادامه افزود: این واقعه داعش را مجبور به بستن مرزها و قرار دادن ایست های بازرسی متعدد در سراسر رقه کرده است تا از خروج این گروه جدا شده جلوگیری کند.

هفته گذشته، یک نیروی جدا شده دیگر از داعش دلیل فریب خوردن و عضویت افراد در داعش را توهم زندگی ارزشمند در لوای دولت به اصطلاح اسلامی دانست./847/ب902/ک

ارسال نظرات