۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۴۷۰۹۴
رهبر شیعیان نیجریه:

انتشار مکتب اهل بیت از برکات انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان نیجریه گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که کلید تمام خیرها در جهان معاصر است، انتشار مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان به شمار می‎آید.
علامه شيخ ابراهيم زکزاکي، رهبر شيعيان نيجريه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در دومین جلسه پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از برکات این انقلاب که کلید تمام خیرها در جهان معاصر است، انتشار مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان به ویژه آفریقا به شمار می آید، آن چه امروز می بینید به برکت رهبری و فرماندهی امام راحل ایجاد شد.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در سایر نقاط جهان، افزود: پیش از انقلاب اسلامی و زمانی که ما در دهه 70 میلادی در دانشگاه درس خوانده و فعال بودیم، در آن زمان آرزو داشتیم که آینده اسلامی برای نیجریه داشته باشیم تا اینکه آخر دهه 70 در آمریکا عکسی از امام(ره) دیده و اطلاعات بیش تری راجع به ایشان به دست آوردم.

 

حجت الاسلام زکزاکی با اشاره به این که تاثیر امام(ع) در جهان به حدی زیاد بود که خیلی چیزها را عوض کرد، گفت: من در اولین سالگرد پیروزی انقلاب جزو مدعوینی بودم که جمهوری اسلامی از 40 کشور جهان به تهران دعوت کرده بود، من و دوستانم تغییر را در ایران دیدیم و دوستمان می گفت که باید با عمل نشان دهیم لذا پس از بازگشت از این سفر پیگیر اخبار ایران بودیم و در دانشکده خود جمعی از مسلمانان را جمع کرده و در اولین مراحل به 27 نفر رسیدیم و به تدریج از ده ها نفر به هزاران نفر رسیدیم و امروز میلیون ها شیعه هستیم.

 

وی با اشاره به شهادت سه فرزندش در روز قدس سال جاری، خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق که برای فرزندانم افتاد فقط بر مصائب امام حسین(ع) گریه می کردم، اکنون معرفت بیشتری بدست آوردم و دقیقا می فهمم که مصیبت اباعبدالله(ع) عظیمترین مصیبت ها بود.

 

رهبر شیعیان نیجریه در پایان گفت: در حالی که برخی درصدد کاهش شور مردم بودند ما به شدت تلاش کردیم و حتی یکی از اعضای سلفی گرای نهاد ریاست جمهوری که 17 سال در این نهاد کار می کرد را به راه راست هدایت کرده و تفکر وی را درباره اهل بیت(ع) تغییر دادیم./820/ب202/د

ارسال نظرات