۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۶۸۳۴

برگزاری نماز جمعه در مقابل کاخ سفید به یاد دانشجویان مسلمان کشته شده در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان آمریکا با برگزاری مراسم نماز جمعه در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، پایتخت آمریکا یاد سه دانشجوی مسلمان آمریکایی را که به تازگی به قتل رسیدند گرامی داشتند.
خانواده دانشجويان مسلمان کشته شده در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان آمریکا با برگزاری مراسم نماز جمعه در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، پایتخت آمریکا یاد سه دانشجوی مسلمان آمریکایی را که به تازگی به قتل رسیدند گرامی داشتند.
 
مسلمانان آمریکایی سرمای طاقت فرسای شهر واشنگتن را تحمل کرده و نماز جمعه را در مقابل کاخ سفید برگزار کردند تا ضمن بزرگداشت یاد سه دانشجوی مسلمان به قتل رسیده اعتراض خود را نسبت به گسترش موج اسلام هراسی و سکوت مقامات دولت آمریکا ابراز کنند. 
 
دانشجویان، اساتید دانشگاه، جوانان، افراد میانسال و مسلمانانی از تمامی رنگ ها و نژادها در مراسم نماز جمعه این هفته که در مقابل کاخ سفید برگزار شد حضور داشتند.
 
آدام سبیتا، خطیب نماز جمعه برگزار شده در مقابل کاخ سفید در سخنان خود ضمن انتقاد از سکوت رسانه های گروهی در برابر این حادثه گفت: اکنون دولت و مقامات سیاسی است باید حادثه قتل این سه جوان مسلمان را یک جنایت اسلام هراسانه بدانند. 
 
خطیب نماز جمعه برگزار شده در مقابل کاخ سفید تاکید کرد: اگر این حادثه را چیزی کمتر از یک جنایت اسلام هراسانه بدانند در حقیقت به یاد و خاطره مسلمانان کشته شده، به خانواده آنان و به تمامی مسلمانان توهین شده است. 
 
آدام سبیتا در ادامه خطبه های نماز جمعه خاطرنشان کرد: زمانی که اسلام هراسی در رسانه های گروهی موج می زند چنین حوادثی (قتل سه دانشجوی مسلمان) حتما رخ خواهند داد.  
 
ماهروه جهانگیری، یکی از سازمان دهندگان برگزاری مراسم نماز جمعه در مقابل کاخ سفید نیز در این مراسم خطاب به نمازگزاران گفت: چه دولت آمریکا این حادثه را یک قتل اسلام هراسانه محسوب کند و چه این اتفاق نیفتد مسلمانان همچنان از خشونتی که احساس می کنند تنها به سوی آنان نشانه رفته است رنج می برند.
 
نیهاد عواد، مدیر اجرایی و بنیانگذار شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری کویتی KUNA تاکید کرد که دولت اوباما باید اقدام عاجلی برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین حوادثی به عمل بیاورد./990/ ب903/ک
ارسال نظرات