۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۴۶۶۸۷

انتقاد شدید آیت الله نجفی از گسترش فرهنگ «ولنتاین» در عراق

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از گسترش فرهنگ غربی «ولنتاین» در عراق به شدت انتقاد و آن را توهین کننده به هویت دینی و عراقی دانست.
حضرت آيت الله بشير نجفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور پیامی از انتشار روز عشق (ولنتاین) در برخی استان های عراق به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: متأسفانه سال گذشته جشن هایی به مناسبت این روز در برخی استان های عراق حتی نجف اشرف برگزار شد که مخالفت شدید جامعه متدین این کشور را به همراه داشت. ما دوست نداریم رغبت ها و افکار مردم را سرکوب کنیم اما به عنوان یک موسسه دینی وظیفه داریم جامعه را در برابر واقعیت قرار داده و مسائل شرعی و اخلاقی را بازگو کنیم.

 

حضرت آیت الله نجفی با اشاره به اینکه ولنتاین درصدد تغییر هویت دینی و فرهنگی مسلمانان با استفاده از روش های زیبا و جذاب است، تصریح کرد: باید در اوج هوشیاری باشیم و از هویت دینی، فرهنگی و  اخلاقی خود محافظت کنیم. ما وظیفه داریم احساسات خود را در مناسبت های دینی بروز دهیم و با محافظت از هویت و وجودمان، به امتی تأثیرگذار مبدل شویم نه تأثیرپذیر.

 

وی خطاب به منتشرکنندگان چنین فرهنگ هایی، خاطر نشان ساخت: ما اقدامات شما را که با هدف تحقق مصالح سیاسی و معنوی و ایدئولوژی انجام می دهید، را مشاهده و پیگیری می کنیم. شما از وسایلی بهره می گیرید که به وسیله آن سنت های منفی را بر جامعه ما تحمیل ساخته و مردم عراق بدون آنکه متوجه شوند به هویت عراقی توهین می کنند.

 

نفوذ فرهنگ غرب در جوامع اسلامی از اهداف ولنتاین است

 

این مرجع تقلید به بررسی گروه های منتشرکننده مواردی نظیر ولنتاین پرداخت و ادامه داد: گروه اول کسانی هستند که اهداف خارجی داشته و درصدد انتشار فرهنگ غربی بی دینی در جامعه ما را با نام عشق دارند. این گروه از دانشگاه و برخی سازمان های فرهنگی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند.

 

در ادامه این پیام آمده است: گروه دوم دارای اهداف داخلی سیاسی، معنوی و مادی دارد و بدون توجه به پیامدهای این اقدامات درصدد تحقق هدف خود هستند. این گروه همانند کسی است که اقدام به فروش مواد مخدر در کشور می کنند.

 

حضرت آیت الله نجفی به سومین گروه اشاره کرده و افزوده است: افراد و سازمان هایی که از آنها برای رسیدن به اهداف استفاده می شود، سومین گروه به شمار می آید. دارایی و عقل و مبانی فرهنگی و دینی این افراد مورد تهاجم قرار می گیرد و آنان نیز بدون توجه به نتایج این اقدامات، تحت تاثیر زرق و برق شعارها قرار می گیرند.

 

در بخش پایانی این پیام تأکید شده است: به عاملان چنین مسائلی تأکید می کنیم گرچه تلاش های آنان گاهی بر جامعه اثر می گذارد، اما صاحب پرچم هایی که در آینده در عراق به اهتزاز درمی آیند از این کشور حمایت می کند./980/ب901/د

ارسال نظرات