۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۴۶۶۸۵

تاکید پاپ بر فرزندآوری و مواضع ضد و نقیض وی درباره همجنس گرایان

خبرگزاری رسا ـ رهبر کاتولیک های جهان در جایی به ارزش خانواده اشاره می کند و در جایی به همجنس گرایان اهمیت می‌دهد.
پاپ فرانسيس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایندیپندنت، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان زوج هایی را که عمدا فرزند به دنیا نمی آورند را محکوم و اقدام آنان را خودخواهانه توصیف کرد. این در حالی است که چند هفته پیش، وی گفته بود نیازی نیست کاتولیک ها به تعداد زیاد فرزند آوری کنند.
 
پاپ که در جمع حضار در میدان سنتت پیتر واتیکان سخنرانی می کرد، گفت: نسل امروز "نسلی حریص" است که فرزند را باری بر دوش والدین و فرزند آوری را ریسک می دانند. وی جامعه امروز را جامعه ای افسرده خواند.
 
وی در ادامه افزود: "تصمیم بر عدم فرزندآوری خودخواهانه است. وقتی فرزند به دنیا می‌آید، زندگی انرژی تازه ای می یابد؛ غنی تر می شود؛ نه آنکه فقیرتر شود".
 
این در حالی است که پاپ فرانسیس چند هفته پیش گفته بود که هیچ عامل خارجی نباید بر مردم و تعداد اعضای خانواده آن ها تحمیل شود.
 
رهبر کاتولیک های جهان در آن زمان گفت: "بعضی ها فکر می کنند که برای آنکه بتوان کاتولیک خوبی بود باید همانند خرگوش به تعداد زیاد فرزند آوری کرد". اما وی ایده "خانواده مسئول" که حامی تنظیم خانواده بود را رد کرد. پاپ همچنین افزود که کلیسای کاتولیک به هیچ وجه از روش های مصنوعی تنظیم خانواده حمایت نمی کند.
 
این اولین باری نیست که از پاپ فرانسیس نظراتی متناقض شنیده می شود. دو سال پیش وی در پاسخ به سوالی درباره همجنس بازان گفته بود: "اگر فردی خداجو و پاک نیت باشد، من کیستم که درباره وی قضاوت کنم؟"
 
در جلسه سال پیش شورای واتیکان درباره خانواده، پاپ بر این اعتقاد بود که وی در جلب نظر بزرگان کلیسا در تایید این که همجنس گرایان "موهبت ها و ارزش هایی برای ارائه" به جامعه مسیحی دارند؛ به پیروزی خواهد رسید. اما واتیکان این نظر پاپ را نپذیرفت و آن را انحرافی "غیر قابل قبول" از آموزه های کلیسا دانست.
 
از آن موقع به بعد پاپ نظراتی متناقض درباره همجنس گرایان داشته است. در ماه نوامبر وی "ازدواج" را عرف بین زن و مرد دانست. وی در آن موقع گفت: "مکمل بودن جنس زن و مرد ریشه و بنیاد ازدواج و خانواده است".
 
از سوی دیگر وی در ماه نوامبر گفت که کلیسا باید به خانواده هایی که فرزند همجنس گرا دارند کمک کند و در همین حال با ازدواج همجنس گرایان مخالفت کرد.
 
در حال حاضر نیز وی موضعی محکم در برابر ازدواج همجنس گرایان گرفته است؛ با این ادعا که "خانواده" از طریق تلاش های روزافزون عده ای "برای بازتعریف و تحریف نهاد خانواده" در خطر است.
 
پاپ در ماه ژانویه با این جمله خود موجب ناامیدی همجنس گرایان شد: "این حقایق (یعنی نهاد خانواده و ازدواج) از سوی عده ای با قصد تحریف برنامه خداوند برای خلقت، به طور روز افزونی مورد حمله قرار می گیرد." /847/ب901/ک
ارسال نظرات