۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۷۵۳
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد؛

نگهداری علمی بیش از 8 میلیون سند از آثار شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیش از 8 میلیون سند از آثار و یادگار‌های ارزشمند شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران با شیوه های نوین علمی حفظ و حراست می‏شوند.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدحبیب‏الله حسنی در گفت‏وگو با خبرنگاران با اشاره به حفظ و حراست و نگهداری علمی بیش از 8 میلیون و 400 هزار سند بجای‌ مانده از شهدا اظهار داشت: این اسناد که مشتمل بر عکس، خاطره، وصیتنامه و دیگر یادگارهای شهدا است، سالیان طولانی با استفاده از مواد شیمیایی ویژه از سوی  بنیاد شهید مراقبت و نگهداری می‏شوند.

 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با بهره‏گیری از علوم نوین آثار شهدا را حفظ کرده است، افزود: روشی که هم اکنون در نگهداری آثار شهدا به کار می‏بریم به مراتب بهتر از شیوه نگهداری آثار برجای مانده از جنگ جهانی دوم در کشورهای دیگر دنیاست.

 

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره رویکرد پژوهشی این نهاد گفت: تغییرات ساختاری در بخش پ‍ژوهشی بنیاد ایجاد شده است و مرکز مطالعات و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران از حالت صرفا اجرایی خارج و به مرکزی علمی تغییر ساختار داده است.

 

حجت‏الاسلام حسنی به مأموریت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ساماندهی به امور پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا از مأموریت‏های اصلی این بنیاد محسوب می‏شود، همانا والدین شهدا گنجینه‌های معنوی هستند که جامعه یک به یک از وجود آنان محروم می‌شود.

 

وی برنامه‏ریزی برای آینده فرزندان شهدا را نیز از دیگر اولویت‏های این سازمان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که این مسأله یکی از مهم‌ترین دغدغه‏ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه امور مرتبط با خانواده‌های شهدا است، این بنیاد تمام تلاش خود را در ساماندهی امور و کاستن مشکلات فرزندان شهدا انجام می‏دهد.

 

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه آثار و پیام‌های شهدا بهترین روش و دست‌مایه تأثیرگذاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار داشت: یادواره‏هایی با عناوین و درون مایه یاد و نام شهدای نوجوان رزمنده باید بیشتر مدنظر قرار گیرد زیرا نسل نوجوان امروز جامعه می‌تواند بهترین درس‌ها را از این الگوهای عینی بگیرد./977/پ202/ب6

ارسال نظرات