۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۴۴۹۸۹
آیت الله نوری همدانی:

مهمترین وظیفه حوزه حفظ ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت:امام خمینی(ره)با پایه‌گذاری حکومت اسلامی برمدار ولایت مطلقه فقیه، حوزه علمیه را مبدل به پایگاه اسلامی کرد، گفت: اولین وظیفه حوزه‌های علمیه ما حفظ ارزش‌های اسلام است.
همايش انقلاب و روحانيت

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، در سخنرانی در محل سالن اجتماعات مدرسه فیضه قم به مناسبت جشن انقلاب در بزرگداشت شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی اظهار کرد: امام خمینی(ره)همان کوهی است که جهان اسلام در تاریکی محض تاریخ به آن تکیه کرد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره)با انقلاب خود تحولات بزرگی را ایجاد کرد، گفت: اولین تحولی که امام خمینی(ره)ایجاد کرد تحول در نگرش به اسلام بود.

 

وی افزود: نگرش به اسلام در آن زمان تاریک تاریخ، نگاهی فردی بود هرچند آن‌ را هم داشتند از بشریت می‌گرفتند.

 

مرجع تقلید جهان اسلام بابیان این‌که امام خمینی(ره)در چنین فضایی با سردادن وا اسلاما و ای علمای قم به داد اسلام برسید، عنوان کرد: دومین تحولی که امام خمینی(ره) در دنیا ایجاد کرد تغییر در معادلات سیاسی دنیا بود و این چیزی بود که جهان استکبار را به لرزه افکنده بود.

 

وی افزود: تشکیل حکومت اسلامی آن‌هم بعد از ده قرن یک مسأله‌ای بود که به تعبیر خود حضرت امام خمینی(ره)شیطان بزرگ را به واکنش خوانده بود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بابیان این‌که از زمان معاویه به بعد ما حکومتی اسلامی را بر روی کره خاکی تجربه نکردیم، ابراز کرد: از زمانی که در ولایت تشکیک شد حوادثی همچون شهادت حضرت فاطمه(س) و قیام امام حسین(ع) نیز نشان از اهمیت ولایت توأم با حکومت در معارف اسلام ناب است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)با قیام شجاعانه خود برای اولین بار در چند قرن گذشته اولین حکومت اسلامی توأم با ولایت مطلقه فقیه را به وجود آوردند که این نشان از فتح و پیروزی ایشان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بابیان این‌که سومین تأثیر و تحول امام خمینی(ره)تأثیرگذاری انقلابشان در کل دنیا بود، گفت: در روزگاری که مثلث کفر که از نظام‌های سرمایه‌داری و کمونیسم و صهیونیسم در جهان بود آمده بود امام خمینی(ره) انقلابی را طراحی کرد که تأثیر آن این مثلث کفر را در هم شکست.

 

وی همچنین با اشاره به جنبش وال‌استریت افزود: در حال حاضر قدرت‌های دنیا نگران آن هستند که این جنبش با الهام از جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک جنبش جهانی شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که چهارمین تحول امام خمینی(ره) در عرصه حوزه‌های علمیه بوده است، گفت: امام خمینی(ره)با این قیام خود حوزه‌های علمیه و روحانیون را که تا قبل از انقلاب تأثیر چندانی بر مسائل اجتماعی نداشتند را به پیشانی جامعه اسلامی بدل کرد.

 

وی با اشاره به طرح نوین فقه حکومتی ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه قم و سراسر کشور در حل‌و فصل مسائل اسلامی جامعه وارد پژوهش‌های جدی و مهمی شده‌اند که اگر انقلاب اسلامی نبود اصلا معلوم نبود حوزه به چنین رویکردی مواجه شود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی بابیان این‌که امام خمینی(ره)با پایه‌گذاری حکومت اسلامی برمدار ولایت مطلقه فقیه، حوزه علمیه را مبدل به پایگاه اسلامی کرد، گفت: اولین وظیفه حوزه‌های علمیه ما حفظ ارزش‌های اسلام است./837/پ202/ج

ارسال نظرات