۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۴۷۸۰
آیت الله نجفی تأکید کرد؛

هدف آمریکا از جنگ با داعش اشغال عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم را سرشار از تناقض خواند و تأکید کرد که این کشور تنها در پی اشغال عراق است.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، اعضای هیأت اجرایی همایش «کشتار جمعی، نسل کشی نژادی و آینده ایزیدیان و مسیحیان در عراق» که قرار است ماه آینده در اربیل برگزار شود، با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در نجف اشرف دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله نجفی با اشاره به مشکلات و سختی های فراوان پیش روی عراقی ها گفت: تروریسم همه قشرهای ملت عراق را مورد هدف قرار داده و خشک و تر را با هم می سوزاند. بنده از مصائبی که بر ملت عراق وارد می شود به شدت درد می کشم.

 

وی افزود: بنده به عنوان خادم مسلمانان و شهروندان عراقی از آزادگان جهان می خواهم مواضع انسانی یکپارچه ای در قبال تروریسم در عراق و حتی خارج از این کشور اتخاذ کنند. هیچ دینی با ظلمی که علیه عراقی ها انجام می گیرد، موافق نیست.

 

این مرجع تقلید از تناقض غرب در گفتار و کردار ابراز شگفتی کرد و خاطر نشان ساخت: جامعه جهانی به خوبی با کشورهای صادر کننده تروریسم آگاهی دارد و می داند تروریست ها چگونه مسلح می شوند، اما در این باره سکوت اختیار کرده و مطمئنا با تروریست ها شریک است.

 

حضرت آیت الله نجفی، عملکرد نیروهای آمریکایی علیه داعش را مورد شک و تردید قرار داد و تصریح کرد: جنگنده های آمریکایی بیش از 40 پرواز را انجام داده اند تا عراق را اشغال کنند. آمریکایی ها هم اکنون مدعی هستند که جنگ با تروریسم به چندین سال نیاز دارد و این نشان دهنده تناقض گویی آنان است.

 

وی ادامه داد: بنده نسبت به نیت آمریکا در جنگ با تروریسم شک و تردید دارم چرا که این فرزندان عراق هستند که در میدان حضور یافته و بدون هیچ تکنولوژی به شکست تروریست ها می پردازند.

 

حضرت آیت الله نجفی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه تروریسم ساخته دولت های استکباری است، از حقوقدانان خواست به بیان مصائب ملت های مواجه با تروریسم بپردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات