۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۴۵۲۶

طرح بهسازی مداحان کاروان‌های عتبات اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در نظر دارد با توجه به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات، به طرح بهسازی مداحان کاروانهای عتبات بپردازد.
طرح به‏سازي مداحان عتبات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام علی پروانه، گفت: مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با استعانت از خداوند متعال و با الهام از رهنمودها و منویات نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در نظر دارد با توجه به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات، طرح به‌سازی مداحان را با برگزاری آزمون کتبی وشفاهی جهت ارتقای معرفتی و مهارتی در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت آنها و حفظ توانمندی ها، به اجرا در آورد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، ارتقاء و روزآمدسازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توا نمند و کارآمد و اولویت بخشی در اعزام، را از اهداف این طرح اعلام کرد.

وی ادامه داد: شرکت تمامی مداحان دارای کد مداحی و فعال در چرخه عتبات عالیات در طرح الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف و مسدود شدن پرونده مداحی در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت می‌باشد.

حجت‌الاسلام پروانه اظهار کرد: مداحان گرامی برای ورود به محیط ثبت نام باید کد مداحی و گذرواژه (همان گذرواژه ورود به صفحه شخصی) خود را وارد نمایند. در صورتی که کد مداحی و گذرواژه خود را فراموش نموده‌اید، با بعثه منطقه محل سکونت خود تماس بگیرد.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در طرح باید متولدین 1327 و بعد از آن بوده و دارای کد مداحی فعال در معاونت فرهنگی (سابقه اعزام و عدم منع اعزام)، باشند، افزود: ارائه گواهی 5 سال سابقه مداحی از کانون مداحان استان، بسیج مداحان یا خانه مداحان یا 2 نفر از مداحان برجسته مورد تأیید معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ودارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و یا معادل آن (قبولی پایه سوم حوزه علمیه) از دیگر شرایط در این طرح است.

این مقام مسؤول در بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: دارندگان مدرک تحصیلی سیکل به شرط اینکه از مداحانی باشند که حداقل 10 سفر اعزام موفق در طول 5 سال گذشته داشته باشند و سالانه به عتبات و عالیات اعزام شده باشند، همچنین ایثارگران (فرزند، برادر و پدر شهید)، رزمندگان (با سابقه حداقل 12 ماه جبهه حق علیه باطل)، جانبازان (10درصد و بالاتر) از این شرایط مستثنی هستند.

وی افزود: شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی را از مراحل تعیین وضعیت مداحان اعلام کرد و افزود: شرط قبولی در هر مرحله کسب حدا قل 60درصد امتیاز و شرط قبولی نهایی کسب معدل 70درصد در سه مرحله است.

حجت‌الاسلام پروانه، ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و دو قطعه عکس 4×3، را از مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی در این طرح اعلام کرد.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون و زمان و مکان آن گفت: تمامی مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون بصورت اینترنتی از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس
http://azmoon.hajj.ir/صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسؤول در بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون 10 هزار توامان بوده و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ثبت نام برای آزمون بصورت اینترنتی و از شنبه 25 بهمن ماه تا 8 اسفند ماه از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس
http://azmoon.hajj.ir/خواهد بود.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه یادآور شد: تمامی داوطلبین باید اصل و کپی مدارک مورد نیاز را بعد از ثبت نام به دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود حضورا تحویل نمایند. تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شرکت در امتحان صادر شود.

وی ادامه داد: زمان برگزاری آزمون نیمه دوم اردیبهشت سال 1394خواهد بود، که متعاقبا تاریخ دقیق آن ازطریق سامانه اعزام اعلام خواهدشد. محل برگزاری آزمون براساس تعداد داوطلبان و نیاز مناطق تعیین خواهد شد. حوزه‌های برگزاری آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام پروانه خاطر نشان کرد: شماره تلفن دفاترنمایندگی‌های بعثه در مناطق در سایت
http://azmoon.hajj.ir/قرار داده شده است و پست الکترونیکی azmoon@hajj.ir آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و سئوالات شما می‌باشد.

گفتنی است، مداحان پذیرفته شده در آزمون ورودی سال 1390 از شرکت در این آزمون معاف می‌باشند./840/د101/ی

ارسال نظرات