۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۴۴۲۵۵
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

هدف دشمن از تهاجم فرهنگی تخریب افکار جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد با اشاره به این که هدف دشمن جمهوری اسلامی از تهاجم, تخریب افکار است، گفت: دشمن بر روی فکر ما سرمایه گذاری می کند؛ از این رو مراقب باشید که از کجا ذهن خود را تغذیه می کنیم.
تهاجم فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم سید کاشی، استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع تربیتی - اخلاقی در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تهاجمات دشمن اشاره و اظهار کرد: دشمن، نه تنها انقلاب، بلکه دین و ایمان ما را نشانه گرفته است؛ از این رو ما باید قدرت خود را افزایش داده و در مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی کنیم.

 

وی به اهمیت پرسش اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) می فرمایند:«علم گنجینه های کمال است و کلیدهای آن گنجینه ها پرسش کردن است.». برکاتی برای سؤال کننده، پاسخ دهنده و کسی که پاسخ را می شنوند از ناحیه خداوند متعال عطا می شود.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: « انقلاب ما انفجار نور بود.»؛ حقیقت انقلاب درخشندگی و نورانیت بود. اگر افراد آسیب های انقلاب را بشناسند، نسبت به وظایف خود احساس تکلیف بیش تری می کنند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: نگه داشتن ایمان در عصر کنونی، مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است، شرایط دین داری در حال حاضر سخت تر و مشکل تر از گذشته است، از این رو علاوه بر این که می بایست خودمان را از خطرات حفظ کنیم، باید خانواده خود را نیز از خطرات حفظ کنیم؛ در این راه نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) و تشکیل محافل دینی توجه داشته باشید.

 

وی ادامه داد: این گونه نیست که دشمن را فقط در رسانه ببینیم؛ دشمن تنها در رسانه ها فریاد نمی زند؛ بلکه در کمین ما است و در کنار ما قرار دارد؛ دشمن بر روی فکر ما و بر روی متفکرین ما برنامه سرمایه گذاری می کند؛ لذا مراقب باشید که از کجا ذهن خود را تغذیه می کنید.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد به جایگاه خانواده در اخلاق اشاره و ابراز کرد: زندگی خود را بر اساس مبانی فقهی تنها پایه گذاری نکیند؛ بلکه بر مبنای اخلاق پایه گذاری کنید، نزدیک ترین فرد به شما همسرتان است؛ در امور با همسر خود مشورت کنید.

 

مصادیق خیرات، منحصر در امور مادی نیست

سید کاشی اظهار کرد: خیراتی که ما نسبت به والدین انجام می دهیم؛ منحصر در خیرات مادی نمی شود؛ بلکه هر گونه احسانی که انجام می دهید، از مصادیق خیرات اموات است؛ لذا ثواب زیارت، دستگیری از یتیمی یا محبت به اطرافیان را می توان به اموات هدیه کرد و بهتر است در مقام نیت سایر افراد را نیز داخل کنیم.

 

این کارشناس مذهبی به فوائد ازدواج اشاره کرد و افزود: انسان متأهل بهتر می تواند بحران های زندگی را مدیریت کند؛ یکی از مراحل رشد انسان ازدواج است؛ چرا که ازدواج زمینه رشد معنوی، عاطفی انسان را فراهم می کند.

 

وی به اهمیت تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و گفت: تربیت دینی فرزند قبل از تولد آن ها آغاز می شود، تربیت آن ها از زمان انتخاب همسر آغاز می شود؛ از این رو مهم است که چه والدی را برای او انتخاب می کنیم.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد با اشاره به این که خداوند در مقابل هر حسنه ای که انجام می دهیم، پاداشی به ما عطا می کند، ابراز کرد: فرزند باید قبل از رسیدن به سن تکلیف با مسائل عبادی آشنا باشد؛ از این رو از کودکی او را با مسائل دینی آشنا کنید تا زمانی که به سن تکلیف رسید مقید به رعایت اعمال دینی شود. /1309/پ202/ب6

ارسال نظرات