۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۴۴۱۳۳
کارشناس رسانه ملی:

راه امام را با پیروی از ولی فقیه می‌توان ادامه داد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که مردم، مکتب و رهبری سه عنصر پیدایش و رمز بقای انقلاب هستند، گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب را در به سمت توسعه هدایت کنیم باید این سه عنصر به ویژه ولایت مداری را در متن جامعه ترویج کنیم.
حجت الاسلام سيد جواد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سیدجواد بهشتی، ظهر امروز در برنامه تا نیایش شبکه پنج سیما با بیان این‌که امام خمینی (ره) در دوران کودکی و نوجوانی به ورزش و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی علاقه خاص داشتند، گفت: ایشان در زندگی خود ابتدا راه تهذیب نفس و روح را در پیش گرفتند و پس ‌از آن در دهه 40 فعالیت‌های خود را برای پیروزی انقلاب آغاز کردند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در زندگی خود تحت تأثیر دو عالم برجسته بوده‌اند که آیت‌الله شاه آبادی در مبحث عرفان و آیت‌الله مدرس در مباحث سیاسی بیشترین تأثیرگذاری را بر روی ایشان داشته‌اند.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که برجسته‌ترین ویژگی مکتب امام خمینی (ره) امید است، ادامه داد: امام خمینی (ره) در اوج خفقان امید داشتند و همین امید ایشان توانست انقلاب را در گردنه‌های سخت به ‌پیش برده و به پیروزی برساند.

 

حجت‌الاسلام‌ بهشتی تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای خدا قیام کردند و هدف ایشان از قیام معرفی ذات اقدس الهی به مردم و جهانیان بود.

 

وی با اشاره این‌که امام خمینی(ره) هرگز پیروزی انقلاب را حاصل تلاش‌های خود نمی‌دانستند، گفت: امام(ره) هرگز به پیروزی انقلاب مغرور شد و در پاسخ به شعارهای مردم که ایشان را رهبر و پیروز میدان عنوان می‌کردند می‌فرمودند« رهبر ما طفل سیزده‌ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و زیرا تانک رفت».

 

کارشناس رسانه ملی اظهار کرد: امام(ره) در طول عمر پر برکت خود همواره مردم را به‌ حق و حق‌ پرستی دعوت می‌کردند و به مردم می‌فرمودند اگر انسان برای رضایت خداوند تلاش کند قطعاً پیروز میدان است و در درگاه الهی و توکل و توسل به خداوند نا امیدی جایی ندارد.

 

حجت‌الاسلام‌ بهشتی با بیان این ما باید سنت‌های قرآن را که بر جوامع بشری حاکم بوده و ثابت است را کشف کنیم، ادامه داد: امام خمینی (ره )این سنت‌ها و قوانین را کشف کردند و در متن جامعه به کاربستند؛ به همین خاطر توانستند انقلاب را در مسیر درست هدایت کنند و ایشان همواره عبرت‌های تاریخی را پلی برای موفقیت انقلاب قراردادند.

 

وی با بیان این‌که رمز پیروزی انقلاب در مکتب، مردم و رهبری ریشه دارد، گفت: اگر امروز هم می‌خواهیم انقلاب را در مسیر توسعه هدایت کرده و بقای آن را تضمین کنیم باید به این سه عنصر اتکا کرده و به‌ ویژه ولایت مداری را در جامعه ترویج کنیم.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که ولایت مداری لطف الهی بوده و خداوند قلب مردم را نسبت به امام و ولی مهربان کرده و با آن پیوند می‌زند، ادامه داد: پیروزی انقلاب به لطف الهی و به برکت پیوند قلب مردم با امام(ره) به وجود آمد و ما در جامعه امروز باید تا جایی که توان داریم جایگاه رهبری و ولایت را برای مردم تشریح کرده و پیوند قلوب را در جامعه اسلامی گسترش دهیم زیرا تمامی برکت‌ها ثمره پیوند قلب مردم با رهبری و ائمه(ع) است./837/پ202/ف

 

 

 

ارسال نظرات