۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۹۹۵
امام جمعه بابل:

مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند تبلیغ جهادی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، تبلیغ جهادی را لازمه تلاش های امروز روحانیت برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: روحانیت باید با روز کردن اطلاعات خود به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی جهادگونه در این عرصه وارد شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم تجلیل از مبلغان دینی معمر این شهرستان با اشاره به جایگاه تبلیغ دینی به موضوع تبلیغ از دیدگاه قرآن و احادیث پرداخت و گفت: ضرورت مسأله تبلیغ و اهتمام و جایگاه آن در قرآن و روایات تاکید شده و این موضوع مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: مهم ترین رسالت پیامبران الهی و در رأس آنها پیامبر گرامی اسلام انجام امور تبلیغ دینی برای هدایت جامعه برای رسیدن به سعادت الهی بود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، وظیفه اصلی روحانیت را تبلیغ دینی عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده است.

 

وی افزود: امروز روحانیت با ادامه دادن راه پیامبران و ائمه اطهار(ع) توانست جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند و امروز با توجه به هجمه های بالای فرهنگی دشمنان تلاش روحانیت باید بیشتر شود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که تبلیغ دینی دارای ظرفیت های نشکفته و ناشناخته زیادی است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در عرصه تبلیغات بکار گرفته شود تا بتواند اثرگذاری خود را در دل و جان مخاطب ایجاد کند.

 

وی تبلیغ جهادی را لازمه تلاش های امروز روحانیت برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: روحانیت باید با روز کردن اطلاعات خود به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی جهادگونه در این عرصه وارد شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان پیشینه و سابقه کهن شهرستان بابل در عرصه  مدارس علوم دینیه و تربیت مبلغان دینی خاطرنشان کرد: سوابق درخشان حوزه علمیه بابل و پرورش علمای بزرگی در این دیار که منشأ خدمات ارزشمندی بوده‌اند نشان دهنده جایگاه علوم دینی و تبلیغی در این شهرستان است.

 

وی با تقدیر از روحانیان شهرستان بابل به خصوص روحانیت پیش کسوت گفت: شهرستان بابل با دارا بودن پنج مدرسه علمیه برادران و دو حوزه علمیه خواهران و مدرسه علمیه پیش کسوتان است و این نشان دهنده جایگاه روحانیت و تبلیغ دینی است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که تبلیغ دینی دارای سختی زیاد و مشکلات متعدد است، افزود: آنچه تبلیغ دینی را علیرغم سختی های زیاد و حضور  در مناطق دور افتاده و روستاهای محروم شیرین می کند افزایش آگاهی های دینی مردم و هدایت آنها به سوی معنویت است.

 

خاطرنشان می شود، این مراسم که با حضور 200 نفر از مبلغان دینی و روحانیان شهرستان بابل برگزار شد از 22 روحانی پیشکوست شهرستان بابل که دارای بیش از 50 سال در حوزه تبلیغ دینی فعالیت کردند تجلیل شد./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات