۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۲۱۰
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد؛

راه اندازی دفاتر ادبیات انقلاب در 70 مسجد مشهد تا سال آینده

خبرگزاری رسا ـ جلیلی با بیان این که کم کاری در زمینه فرهنگ شهادت، عرصه را برای نمایش چهره بزک شده رژیم پهلوی به نسل جدید آماده می کند، گفت: باید برای جبران این کم کاری ها گام های بلند طراحی و محقق شود که در همین راستا دفاتر ادبیات انقلاب در 70 مسجد مشهد تا سال آینده راه اندازی می شود.
راه اندازی دفاتر ادبیات انقلاب در 70 مسجد مشهد تا سال آینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: با گذشت 35 سال از انقلاب در خصوص شهدای انقلاب کار در خور ان ها هنوز انجام نشده است.

 

وی افزود: اگر چه این شهیدان به پاسداشت ما نیاز ی ندارند اما نسل های جدید و شهر نیازمند یادآوری فداکاری آن ها و آرمان های اسلامی هستند و امیدواریم که همه مسوؤلین شهر و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برای جبران این کم کاری ها، گام بلندی را طراحی و محقق کنند.

 

جلیلی با بیان این که بی اعتنایی و کم کاری در زمینه فرهنگ شهادت، عرصه را برای نمایش چهره بزک شده رژیم پهلوی به نسل جدید آماده می کند، تصریح کرد: در این دوره که شیادان و صفاکان با وجود جنایاتی که مرتکب شدند دست پیش گرفته اند و تصویری از رژیم پهلوی را به نسل جوان ارائه می دهند که فرسنگ ها با واقعیت فاصله دارد و کم کاری ما نیز وقاحت آن ها را تکمیل می کندو انقلاب عظیم اسلامی را دستخوش تحریف می کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، با اشاره به این نکته که نباید فقط در ایام دهه فجر از شهدا و خانواده های آن ها یاد کنیم، اظهار کرد: حداقل 10 کتاب برای شهدای انقلاب در سال آینده منتشر خواهد شد و در محدوده المان های شهری نیز بسته جامع طراحی و پیگیری می شود تا بخش کوچکی از فداکاری آن ها را  به نسل های جدید منتقل کنیم.

 

وی، سیاست این معاونت را استفاده از ظرفیت های مردمی عنوان و تصریح کرد: شهرداری آمادگی کامل برای همکاری و مشارکت مردمی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این ایام 2 هزار عکس از انقلاب منتشر خواهد شد.

 

جلیلی با بیان این که از برخی از ظرفیت ها از قبیل پتانسیل های هنری کمتر بهره برده شده است، گفت:با تعاملات که انجام شده است از هنر نمایش و ظرفیت تئاتر حمایت می کنیم تا کارهای بهتر ارائه شود و نمونه از فعالیت های شهرداری در این زمینه در ایام دهه فجر درفرهنگ سرای زیارت نمایش مستند هایی را خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام شده است نهضت تولید محتوا در حوزه تاریخ اجتماعی و فرهنگی جامعه دینی و انقلابی در سال آینده شکل خواهد گرفت.

 

وی از ایجاد دفاتر ادبیات انقلاب در 70 مسجد مشهد در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: هر مسجدی که 10 شهید داشته باشد می تواند حداقل 70 کتاب منتشر کند که دستمایه تولید مستند نیز می تواند باشد.

 

جلیلی، در خصوص  بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه‌های ایام دهه فجر گفت: حداکثر اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای مجموعه برنامه‌های دهه فجر در معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، یک میلیارد تومان است.

 

لازم به ذکر است در این مراسم از تنی چند از خانواده شهدای انقلاب و عکاس انقلاب تجلیل شد./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات