۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۱۶۱

هفته فرهنگی ایران در شهر نیش صربستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هفته فرهنگی ایران بهمن‌ماه سال جاری جهت نمایش فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی در صربستان آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار زوران پریشیچ، شهردار شهر نیش با محمود شالوئی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان در محل دفتر مدیریت مرکز فرهنگی شهر نیش، در رابطه با نحوه برگزاری هفته فرهنگی ایران و همچنین، تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی بحث و گفت‌وگو شد.
 
در ابتدای این دیدار، شهردار شهر نیش با اشاره به سابقه فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی، گفت: ایران سرزمینی کهن با فرهنگی اصیل و صاحب قدمت است که باید سعی در معرفی این فرهنگ غنی و شناساندن آن به مخاطبان شود.
 
برپایی شب ادبی ایران در صربستان
 
سپس، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشریح ویژگی‌های فرهنگی و بیان توانمندی‌های علمی ایران، اظهار کرد: ایران دارای گستردگی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است.
 
وی ایران را کشوری با قدمت، تاریخ کهن و برخوردار از فرهنگی پویا دانست و افزود: کشورمان دارای مردمانی مهربان، مهمان نواز و با محبت است؛ ایرانیان، همواره در تلاش هستند تا در جهان امروزی همچون تاریخ درخشان گذشته خود، نقشی مؤثر ایفا کنند.
 
محمودشالوئی بیان کرد: سعی ما بر این است تا در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی ایران، برنامه‌هایی سازنده اعم از نمایش فیلم‌های سینمایی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و همچنین، نشست‌های فرهنگی و ادبی و برپایی شب ادبی ایران اجرا شود.
 
توجه به تحکیم و توسعه روابط فرهنگی ایران و صربستان
 
در ادامه، بویانا سیموویچ، رئیس مرکز فرهنگی شهر نیش به لزوم گسترش مناسبات فرهنگی اشاره و تصریح کرد: هفته فرهنگی ایران گامی نخست برای گسترش همکاری‌های فی‌ مابین دو کشور ایران و صربستان است.
 
وی افزود: این رویداد فرهنگی، فرصتی گران‌بها برای آشنایی هرچه بیشتر مردم صربستان بالاخص شهر نیش با ایران اسلامی است و با اتفاق این مهم می‌توان شاهد تحکیم و توسعه روابط فرهنگی دو کشور بود.
 
نبویشا استوانوویچ، معاون فرهنگی شهردار نیش از دیگر سخنرانان این دیدار بود که به ضرورت شناخت هرچه بیشتر میان این دو کشور جهت افزایش سطح تعاملات و گسترش صنعت گردشگری تأکید کرد.
 
گفتنی است، هفته فرهنگی ایران از 28 بهمن‌ماه تا چهارم اسفندماه سال جاری با همکاری سفارت ایران در صربستان و اداره کل امور بین‌الملل سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.
 
آشنایی با شهر نیش
 
«نیش» در فاصله 220 کیلومتری بلگراد واقع شده است و به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای صربستان (سومین شهر بزرگ ) محسوب می‌شود؛ این شهر برای نخستین‌بار میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کشورمان است./1322/د102/ف
ارسال نظرات