۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۴۳۰۱۷
مرکز مطالعات بازداشت‎شدگان فلسطینی اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در زندان به قتل می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ مرکز مطالعات بازداشت شدگان فلسطینی اعلام کرد که یگان ویژه رژیم صهیونیستی در زندان‌های فلسطین اشغالی به صورت معمول مرتکب جنایت جنگی علیه اسرای فلسطینی می‌شوند.
زندان

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات بازداشت شدگان فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد که یگان‌های ویژه رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر، دست کم 7 اسیر فلسطینی را به صورت مستقیم در زندان‌ها به قتل رسانده‌اند.

 

این مرکز اضافه کرد که مسؤولان بازداشتگاه نقب از نیروهای ویژه برای سرکوب اسرای فلسطین استفاده می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، یگان‌های نقابدار و مسلح از طرق مختلف از جمله حملات شبانه ناگهانی به سلول‌های زندان، بستن و ضرب و شتم زندانیان، توقیف اموال شخصی و شلیک به آن‌ها اقدام به ایجاد رعب و وحشت در اسرای فلسطینی می‌کنند.

 

گروه حقوق بشر بتسلم نیز که مقرش در فلسطین اشغالی است، پیش تر اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در حدود 105 روش از 200 روش مختلف شکنجه را که سازمان ملل فهرست کرده، علیه اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

 

بر اساس گزارش مذکور، صرف نظر از آمار و ارقام ارائه شده، گزارش‌های مختلف حاکی از نقض فاحش حقوق بشر در زندان‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی است.

 

میدل ایست مانیتور همچنین یادآور شد که 73 روش بازجویی وحشیانه در این زندان‌ها علیه اسرا به کار گرفته می‌شود که در آن‌ها حتی معیارهای اولیه حقوق بشر نیز رعایت نمی‌شود.

 

یک کمیته حقوق بشر سازمان ملل نیز پیش تر در گزارشی شکنجه در زندان‌های اسراییل را عبور از خط قرمز دانست و یادآور شد که از جمله روش‌های بی رحمانه شکنجه در این سیاهچال‌ها می توان به شکستن استخوان، بازکردن بیش از حد انگشتان از یکدیگر و وارد کردن ضربه به اعضای تناسلی اسرا، اشاره کرد.

 

بر اساس آمار منتشره، از سال 1967میلادی، بیش از 200 اسیر فلسطینی پشت میله‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی فوت کرده‌اند که حدود 72 نفر از آن‌ها بر اثر شکنجه در این زندان‌ها به شهادت رسیده‌اند./994/ب102/د 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات