۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۴۲۳۲۵

درخواست لغو عضویت اتریش از مرکز دینی مورد حمایت عربستان

خبرگزاری رسا ـ صدر اعظم پیشین اتریش لغو عضویت کشورش از مرکز گفت‌و‌گوی ادیان «عبدالله بن عبدالعزیز» در این بخش از اروپا را خواستار شد.
اتريش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ورنر فایمان، صدراعظم پیشین اتریش و سیاستمدار نامی این کشور، مرکز گفت‌و‌گوی ادیان عبدالله بن‌عبدالعزیز در اتریش را نهادی دانست که در برابر جرائم حقوق بشر صرفا سکوت می‌کند.


وی افزود: ما این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد و براساس چشم‌انداز امروز برای من روشن است که ما باید از این مرکز خارج شویم. وی در ادامه از دولتمردان اتریشی خواست تا عضویت اتریش در این نهاد را لغو کنند.


فایمان در مصاحبه با روزنامه استاندارد اتریش گفت: این مرکز به هیج وجه به وظایف خود در زمینه گفت‌وگوی مذاهب و تمدن‌ها عمل نمی‌کند.


وی این مرکز در اتریش را یک نهاد صوری توصیف کرد که کار خاصی انجام نمی‌دهد و به اهدافش هیچ وفاداری ندارد.


فایمن عالی رتبه‌ترین مقام اتریشی است که پیشنهاد خروج کشورش از مرکز بین‌المللی گفت‌و‌گوی میان فرهنگ‌ها و ادیان موسوم به مرکز عبدالله بن‌عبدالعزیز را مطرح کرده است.


اتریش در روزهای گذشته از اجرای حکم شلاق یک وبلاگ‌نویس سعودی بشدت انتقاد کرد و وزارت خارجه این کشور در اعتراض به این اقدام سفیر عربستان را فراخواند.


مرکز گفت‌و‌گوی ادیان ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز، در تاریخ 26 نوامبر 2012 در وین پایتخت اتریش، تأسیس شد.


ریاض هزینه کاخ مجللی را که این مرکز در آن واقع شده و بودجه سه سال نخست فعالیت آن را تامین کرده است و نمایندگانی از بیشتر ادیان، در آن حضور دارند.


این نهاد به بهانه تقریب بین ادیان و تلاش برای صلح و دموکراسی تأسیس شد.


به رغم این که عربستان تامین مالی مرکز گفت‌و‌گوی ادیان در وین را برعهده دارد اما این موسسه یک نهاد مطلقا سعودی نیست و کشورهای عربستان، اسپانیا و اتریش با امضای یک معاهده بین‌المللی از آن حمایت می‌کنند.


واتیکان ناظر مؤسس این مرکز است و در آن نماینده دارد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات