۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۲۱۱۰
یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‎وگو با رسا:

تکفیری‎ها زمینه توهین به پیامبر اسلام را فراهم کردند

خبرگزاری رسا ـ دبیر انجمن گفت و گوی اسلامی لبنان با اشاره به ضرورت مقابله با توهین به پیامبر اسلام گفت: تکفیری ها زمینه ساز توهین به پیامبر اسلام هستند.
شيخ محمد خضرـ دبير انجمن گفت و گوي لبنان

شیخ محمدخضر، دبیر انجمن گفت و گوی اسلامی لبنان و یکی از علمای اهل تسنن، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش های برخی جاهلان در بدنام کردن چهره اسلام نزد غیر مسلمانان ابراز داشت: مسلمانان در واکنش به این نوع تلاش ها باید رسول اکرم(ص) که نماد محبت و رأفت اسلامی است را الگوی خود قرار دهند و اجازه توهین به ساحت مقدس پیامبر را ندهند.

 

وی افزود: تلاش این جاهلان در بدنام کردن چهره روشن دین و شرع مقدس اسلامی بی نتیجه و منحرفانه است.آنها زمینه ساز توهین به پیامبر اسلام هستند.

 

دبیر انجمن گفت و گوی اسلامی لبنان چگونگی اتحاد و مبارزه با فرقه های تکفیری را مهم ترین چالش های پیش روی مسلمانان توصیف و عنوان کرد: امروز افراط گرایان و دعوت گران به تفرقه شکاف عمیقی در کالبد جهان اسلام ایجاد کرده اند.

 

شیخ خضر تصریح کرد: نگریستن به اختلافات مذهبی به عنوان یک مسأله طبیعی و عدم بزرگنمایی این اختلاف ها از اولویت های بوده که سبب خالی ماندن دست دشمنان خواهد شد.

 

این عالم سنی بزرگنمایی اختلافات مذهبی را به معنای تقویت تفرقه میان مسلمانان توصیف و عنوان کرد: این کار سبب ترویج  و اشاعه روحیه دشمنی و بدخواهی در جامعه اسلامی خواهد شد.

 

دبیر انجمن گفت و گوی اسلامی لبنان در ادامه با اشاره به آیه «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) به عنوان الگوی رحمت برای همه جهانیان است و ایشان در سخنانشان همواره مسلمانان را به رحمت و برادری در برابر یکدیگر و شدت در برابر دشمنان دعوت می کرد.

 

وی در پایان گفت: مسلمانان برای تقویت اتحاد خود باید رسول اکرم(ص) و دین اسلام که نمادهای رحمت هستند را الگوی خود قرار دهند و با این کار می توانند ضررهای ناشی از تخریب گروهای تکفیری به چهره اسلام را کاهش دهند./9452/ب913/ک

ارسال نظرات