۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۲۰۵۵

تلاش علمای مسلمان در کنیا برای افزایش آشنایی با اسلام

خبرگزاری رسا ـ علمای مسلمان در کنیا اعلام کرده‎اند که قصد دارند علی رغم گسترش اسلام‎هراسی در دنیا به منظور آشنا ساختن مردم این کشور با تعالیم اسلامی بر تعداد جلسات آشنایی با اسلام در این کشور آفریقایی بیفزایند.
تلاش علمای مسلمان در کنیا برای افزایش آشنایی با اسلام
 
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای مسلمان در کنیا اعلام کرده‎اند که قصد دارند علی رغم گسترش اسلام‎هراسی در دنیا به منظور آشنا ساختن مردم این کشور با تعالیم اسلامی بر تعداد جلسات آشنایی با اسلام در این کشور آفریقایی بیفزایند.
 
شیخ عبداللطیف عبدالکریم، یکی از علمای مسلمان در شهر نایروبی کنیا در این ارتباط به پایگاه خبری On Islam گفت: در تعاملات اخیری که با هم وطنان غیرمسلمان خود داشتم از آگاهی اندک آنها نسبت به اسلام و حتی تعالیم اولیه آن بسیار متعجب شدم.
 
این عالم مسلمان کنیایی افزود: این نشان می دهد که باید فعالیت زیادی برای آشنا ساختن مردم با دین اسلام صورت گیرد، چرا که اسلام هراسی از ناآگاهی نسبت به دین اسلام نشات می گیرد.
 
شیخ عبداللطیف عبدالکریم با اشاره به این که مسلمانان کنیا باید حضور پررنگ تری در رسانه های گروهی این کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده است که مسلمانان با حضور در رسانه های گروهی چهره حقیقی اسلام را به مردم کنیا معرفی کنند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه مسلمانان کنیا تاکنون در ارتباط با حضور در رسانه های گروهی موفق نبوده و به همین دلیل است که صدای مسلمانان در جریان غالب رسانه ای در کنیا غایب است.
 
حملات متعدد گروه تروریستی الشباب در داخل خاک کنیا باعث شده است که مردم این کشور نسبت به مسلمانان بدبین شده و این مساله نیز به نوبه خود تلاش علمای مسلمان را برای افزایش آگاهی مردم عادی نسبت به دین اسلام به همراه داشته است.
 
شیخ سالم ندا، یکی دیگر از علمای مسلمان کنیا در شهر نایروبی نیز اعلام کرده است که مسلمانان این کشور باید هر چه سریعتر در جهت تقویت آموزش عمومی مردم و آشنا ساختن آنان با چهره حقیقی دین اسلام به منظور مقابله با قرائت هایی از دین که اسلام هراسی را به دنبال دارند، اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد که مسلمانان کنیا نباید بیش از این منفعل نشسته و نظاره گر این باشند که دین آنان به دلیل اقدامات نادرست گروهی اندک که به نام اسلام مرتکب جنایت می شوند به عنوان یک تهدید امنیتی در نظر گرفته شود.
 
گفتنی است، مسلمانان 20 تا 30 درصد از جمعیت 43 میلیون نفری کنیا را تشکیل می دهند.
 
 دین اسلام از هزار سال پیش و به وسیله تاجران مسلمان عمانی وارد کشور آفریقایی کنیا شد./990/ب902/ک
ارسال نظرات