۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۰۲۷

ساخت مسجد داعشی در کویت

خبرگزاری رسا ـ دادگاه عمومی کویت یک شهروند کویتی را که مسجدی برای تبلیغ برای داعش بنا کرده بود را دستگیر و برای محاکمه به دستگاه قضایی این کشور سپرد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، سازنده مسجد داعشی در کویت، در خطبه نماز جمعه در این مسجد به ترویج افکار تروریستی گروه داعش می پرداخت و با گفتن مکرر عبارت 'اللهم آمین ' مردم را به پیوستن و یاری 'ابوبکر البغدادی' سرکرده این گروه دعوت می کرد.

 

این فرد کویتی این مسجد را در منطقه 'الصلیبیه ' و بدون اخذ مجوز از وزارت اوقاف و امور دینی و با استفاده از هدایای مردمی بنا کرده بود.

 

وی 'البغدادی' را خلیفه مسلمانان که ارتش اسلام را رهبری می کند معرفی کرده و خواستار پیوستن مردم به وی به عنوان 'امام مسلمین ' شده بود.

 

او در دادگاه محاکمه خود اظهار کرد که در این مسجد سه یا چهار صف تقریبا 20 نفری به نماز می ایستادند و آشکارا اعتراف کرد که از زمان تشکیل گروه داعش به این گروه پیوسته است.

 

این فرد کویتی که نام وی فاش نشده است در پاسخ به سوال دستگاه قضایی کویت برای اجازه گرفتن از دولت برای پیوستن به گروه داعش گفت: 'من قبل از اینکه کویتی باشم یک مسلمان هستم'.

 

گروه تروریستی داعش از زمان تشکیل خود همواره مورد حمایت مالی وسیاسی برخی کشورهای عرب منطقه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر و امارات بوده است تا زمانی که آتش حملات این گروه به مرزهای برخی از این کشورها از جمله عربستان سعودی هم رسید و به قتل عام نیروهای امنیتی این کشور شد./980/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات