۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۱۹۴۲
یکی از علمای اهل تسنن تونس در گفت‎وگوی اختصاصی با رسا:

مسلمانان در پاسخ به توهین شارلی مسأله هولوکاست را پیگیری کنند/ کمپین "عشاق محمد" چهره رحمانی اسلام را نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون تونس از برخورد دوگانه غرب با ادیان الهی انتقاد کرد.
شيخ عبدالقادر قاها، استاد علوم اسلامي دانشگاه الزيتون، خطيب مسجد الحفص تونس

 

شیخ عبدالقادر قحه، استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون، امام جمعه مسجد الحفص و از علمای اهل تسنن تونس در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را محکوم کرد و گفت: مسلمانان جهان برای مقابله و مبارزه با چنین اقدامات ضد مذهبی باید آماده شوند.


وی از سکوت برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان در توهین به پیامبر انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: نشریه شارلی ابدو با چراغ سبز کشورهای حامی تروریسم همانند انگلیس، آمریکا، فرانسه و اسرائیل به انتشار این کاریکاتور موهن پرداخت.


شیخ عبدالقادر قحه تصریح کرد: جمعی از یهودیان صهیونیست به ریاست نتانیاهو بعد از حمله تروریستی به نشریه شارلی ابدو برای شرکت در راهپیمایی ضد تروریستی به پاریس پایتخت فرانسه سفر کردند. نخست وزیر فرانسه در این سفر جلسه‎هایی با یهودیان مقیم این کشور و صهیونیست ها داشت که نتیجه آن همدستی و فشار به فرانسه جهت تصمیم گیری برای انتشار کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) شد.


وی ادامه داد: دولت فرانسه و کشورهای غربی از افزایش مسلمنانان در اروپا به شدت هراسان هستند، بنابراین از هر وسیله‎ای برای نابودی و ریشه کن کردن اسلام به عنوان دومین دین رسمی غرب، استفاده می‎کنند.


این عالم سنی خاطرنشان ساخت: کشورهای اروپای با انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر (ص) و انجام اقدامات تروریستی با نام اسلام درپی ممانعت از تبدیل شدن اروپا به کشوری همانند ایران است. آنان می‎ترسند که افزایش مسلمانان در اروپا سبب افزایش قدرت مسلمانان شود.


استاد علوم اسلامی دانشگاه الزیتون تونس از به برخورد دوگانه غرب با تروریسم و استفاده ابزاری از شعار آزادی بیان انتقاد کرد و گفت: چرا هیچ کدام از نشریه و رسانه‎های غربی جرأت بررسی و بحث در مورد موضوع هولوکاست را ندارند؟ آیا اجازه به نشریه هتاک شارلی ابدو برای انتشار کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) و عدم اجازه برای بحث در مورد هولوکاست نوعی از تبعیض نیست؟


وی افزود: سناریو توهین نشریه شارلی ابدو به رسول الله (ص) با شکست مواجه شد و این اقدام غیردینی آنان سبب شد که بسیاری از جوانان در کشورهای غربی به زبان‎های متفاوت به پژوهش در مورد پیامبر اسلام (ص) بپردازند.


خطیب مسجد الحفص تونس از علما، اندیشمندان و نخبگان سیاسی و دینی خواست که با تبلیغ و انتشار ندای اسلام در سراسر جهان به مقابله با این اقدامات شنیع بپردازند و گفت: جوانان باید نسبت به نقشه‎های شوم دشمنان هوشیار باشند و قدم در مسیر اهداف آنان نگذارند.


شیخ عبدالقادر قحه، کمپین حمایت از رسول اکرم(ص) که تحت نام «عشاق محمد (ص)» که در برخی از شبکه‎های اجتماعی مانند فیس بوک راه اندازی شده است را اقدامی مؤثر خواند و گفت: مسلمانان از هر وسیله‎ای برای تبلیغ اسلام و نشان دادن چهره رحمانیت پیامبر اکرم (ص) باید استفاده کنند./994/ب911/ک
 

ارسال نظرات